ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کانون مدافعان حقوق بشر: زندان خانگی رهنورد، کروبی و موسوی غيرقانونی است

کانون مدافعان حقوق بشر در

کانون مدافعان حقوق بشر در بيانيه‌ای به امضای شيرين عبادی، رئيس اين کانون و برنده جايزه صلح نوبل زندان خانگی زهرا رهنورد، مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، سه تن از رهبران اعتراضات سال ۱۳۸۸ در ايران را "غيرقانونی" خواند.

کانون مدافعان حقوق بشر اين بيانيه را در آستانه ۲۵ بهمن‌ماه، سالروز آغاز زندان خانگی رهنورد، کروبی و موسوی صادر کرده است.

اين کانون در بيانيه خود زندان خانگی اين سه رهبر مخالفان با نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران را بر خلاف قوانين نظام جمهوری اسلامی ايران، دانسته و افزوده است: "[طبق] قوانين کشور ايران هرگونه مجازاتی بدون برگزاری دادگاه و بدون تبعيت و انطباق با الزامات دادرسی عادلانه و قانونی، خلاف قانون و امری غيرانسانی و غيرشرعی است."

کانون مدافعان حقوق بشر  گفته است: "اقدام حکومت نه تنها در آغاز حصر، امری خلاف قانون بود بلکه تداوم آن طی سه سال گذشته می‌تواند به معنی تداوم و اصرار بر قانون‌شکنی باشد."

به‌گفته اين نهاد غيردولتی، تاکنون اتهام‌های اين افراد حتی برای خود مجازات‌شدگان روشن نيست و دادگاهی برگزار نشده، اما مجازات سنگين زندان خانگی بدون صدور حکم و بدون دادرسی عادلانه بر اين افراد اعمال شده است.

کانون مدافعان حقوق بشر تأکيد کرده است که "در چنين شرايطی عليه اين افراد ادعاهای مجرمانه‌ای به شکل علنی و در رسانه‌های عمومی مطرح شده است که مطالق قانون بايد متهمان از حق دفاع برخوردار باشند که چنين امکان قانونی از ايشان سلب شده است."

اين کانون همچنين به "شرايط امنيتی شديد" حاکم بر زندان خانگی موسوی، کروبی و رهنورد، محروميت آن‌ها از داشتن نور و هوای تازه و همچنين جلوگيری هر از گاهی ديدار با فرزندانشان اعتراض کرده است.

کانون مدافعان حقوق بشر با تاکيد بر "غيرقانونی" بودن زندان خانگی زهرا رهنورد، مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، خواهان رفع و برداشته شدن حصر و آزادی بدون قيد و شرط آنان شد.

۲۵ بهمن‌ماه چهارمين سال زندان خانگی کروبی، موسوی و رهنورد است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    خب راست می گویند یا ببرید در اوین زندانی کنید تا قانونی (!) شود یا بفرمایش حاج آقا جنتی اعدامشان کنید تا کارها درست شود! این که نمی شود در زندان خانگی غیرقانونی بمانند! تازه هرکسی یک چیزی میگوید، یکی میگوید حصر، دیگری میگوید حبس ، آن یکی میگوید زندان غیرقانونی خانگی. با اینکه به نظام مقدس این همه ظلم شده ، ما نظام با این همه مهربانی و رافت اسلامی ندیده بودیم! چقدر رافت چقدر مهربانی؟ چقدر مظلومیت؟ انصاف هم خوب چیزی است.