ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۲۳ استان ایران تحت تاثیر گرد و غبارند»

اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن

اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، روز پنجشنبه ۲۴ بهمن در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست عنوان کرد که ۲۳ استان کشور با پدیده گرد و غبار درگیر هستند. او گفت که ریزگردها زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و آنها در معرض آسیب هستند.

جهانگیری با اشاره به موضوع آلودگی هوا گفت:  با این‌که پنجشنبه و جمعه تردد خودروها کاهش می‌یابد اما آلودگی هوا همچنان بالا است که این آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه ها و مصارف خانگی است: «این دو آلاینده مشکل ساز شده‌اند که امیدواریم با توجه ویژه ای که دولت به موضوع محیط زیست دارد مشکلات آلودگی هم رفع شود.»

جهانگیری تاکید کرد که رسانه‌ها با طرح مشکلات زیست محیطی و اطلاع‌رسانی دقیق می‌توانند جلوی مشکلات زیست محیطی را بگیرند: «هوای کلان‌شهرها، مصرف صحیح سوخت و خودروها نیازمند ارائه راهکار هستند.»

اوایل هفته جاری و در ۲۰ بهمن، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفته بود که هوای پایتخت با افزایش ۱۰ واحدی ذرات معلق کمتر از۵/ ۲ میکرون، در سطح هشدار قرار دارد. هم‌زمان اعلام شد که میزان آلاینده‌های موجود در آسمان اراک نیز از مرز هشدار گذشته‌اند.

امیر انصاری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی  به خبرگزاری "ایرنا" گفته بود: «میزان دی اکسید گوگرد در اراک به ۲۸۹ واحد رسیده که ۸ برابر حد مجاز است.»

رحمت‌الله حافظی رئیس "کمیسیون سلامت" شورای شهر تهران در ۲۹ آبان ماه سال جاری گفته بود، ماهانه ۲۷۷ مرگ منتسب به آلودگی هوا در تهران گزارش می‌شود.

به‌گزارش سازمان بهداشت جهانی، سالانه ۸۰ هزار ایرانی بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. این رقم ۲۱ درصد میزان مرگ و میر سالانه در ایران است.

سهم عمده آلودگی‌ هوای تهران به آلایندگی بنزین غیراستاندارد نسبت داده می‌شود.  معصومه ابتکار ، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرده بود که عرضه بنزین تولید پتروشیمی به زودی در شهرهای تهران، اراک، کرج و اصفهان متوقف شده و به جای آن بنزین یورو چهار عرضه خواهد شد. اما  روز چهارشنبه ۲۳ بهمن از سوی مقامات وزارت نفت و صنایع پتروشیمی اعلام شد که بنزین تولید ایران سالم و غیرآلاینده است و تولید و توزیع آن در سال ۹۳ ادامه خواهد یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.