ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعدام دو نفر در زندان وکیل‌آباد مشهد

دو متهم به قتل در

دو متهم به قتل در محوطه زندان وکیل‌آباد مشهد از طریق چوبه‌دار اعدام شدند.

به‌گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعدام اين دو نفر که نام آن‌ها فاش نشده سپیده‌دم روز گذشته پنج‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه اجرا شده است.

هرانا به‌نقل از "برخی منابع" نوشته است این دو نفر که حکم قصاص (اعدام) آن‌ها به اتهام قتل صادر شده بود زیر سن قانونی مرتکب قتل شده بودند.

بنا به اين گزارش، یکی از این متهمان شش سال و دیگری هفت سال پیش مرتکب قتل شده و از آن تاریخ در زندان نگهداری شده بودند.

صبح روز گذشته دو نفر نيز در محله “کوزه‌گری” شیراز در استان فارس و در برابر ديدگان مردم اعدام شدند.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران و مرکز اسناد حقوق بشر ایران در تاریخ ۱۶ مهرماه امسال با هشدار به افزایش اجرای مجازات اعدام در ایران طی بیانیه‌ای اعلام کردند: "از ۱۲ دی ماه ۱۳۹۱ تا زمان انتشار بیانیه (۱۶ مهرماه) بیش از ۴۰۲ نفر در ایران اعدام شده‌اند و ۵۳ مورد از این اعدام‌ها در ملاء عام صورت گرفته است."

همچنین سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی که در تاریخ ۲۷ دی‌ماه امسال منتشر کرد، اطلاع داد که از ابتدای سال میلادی ۲۰۱۴ ظرف دو هفته در ایران ۴۰ نفر اعدام شدند.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود نوشته بود ۲۱ نفر از این اعدام‌شدگان توسط مقام‌های رسمی دولت ایران تأیید و اعلام شده است و ۱۹ اعدام دیگر توسط منابع موثق تأیید شده‌اند که در مجموع شمار اعدام‌ها از ابتدای سال جاری میلادی تا زمان تاریخ گزارش در ۲۷ دی‌ماه به ۴۰ نفر رسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.