ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۵۲ نفر در مازندران با استفاده از قرص برنج

 علی عباسی، مدير‌کل پزشکی قانونی

 علی عباسی، مدير‌کل پزشکی قانونی مازندران گفت: "در ۱۰ ماهه امسال، ۵۲ نفر در مازندران به علت استفاده از قرص برنج جان خود را ازدست دادند."

به گزارش شمال‌نيوز، عباسی افزود: "از ۵۲ نفر فوتی‌های ناشی از قرص برنج در ۱۰ ماهه امسال، ۳۲ نفر متاهل و مابقی مجرد بوده‌اند."

قرص برنج يا فسفيد آلومينيوم از سمی‌ترين آفات شيميايی است که به رغم ممنوعيت واردات و خريد و فروش، از سوی کشاورزان برای مقابله با آفت برنج استفاده می‌شود.

عباسی گفت: "بر اساس آمار، از مجموع ۵۲ نفری که ‌امسال جان خود را از دست دادند، ۲۹ نفر مرد و ما‌بقی زن بوده‌اند."

به گفته وی "بيشترين آمار فوتی ناشی از مصرف قرص برنج در شهرستان‌های ساری با ۱۴نفر، آمل و بابل هر کدام با ۹ نفر ثبت شده است‌."

مدير کل پزشکی قانونی مازندران افزود: "علائم استفاده از قرص برنج که هيچ پادزهر مشخصی هم ندارد؛ بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقيقه نمايان می‌شود و ممکن است شش ساعت پس از مصرف آن منجر به مرگ فرد شود."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    علی عباسی، مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران گفت: “در ۱۰ ماهه امسال، ۵۲ نفر در مازندران به علت استفاده از قرص برنج جان خود را ازدست دادند.” مصیبت کوچکی نیست. از هر سو که نگاه کنیم ناگوار است. من تیتر گزارش را که دیدم یکه خوردم ؛ اگر قرص برنج مرگ 52 تن را در پی داشته «استفاده » اش چه بوده؟!