ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محدوديت‌های بيشتر صنعت سکس در چين و هنگ‌کنگ

در يورش گسترده پليس هنگ‌کنگ به روسپی‌خانه‌ها و سرکوب کارگران جنسی شمال اين کشور بيش از ۹۰۰ نفر بازداشت شدند.

پليس هنگ‌کنگ قصد دارد تلاش‌هايی را عليه صنعت سکس و "اعمال فسادآور" برنامه‌ريزی کند. اين تصميم در پی يورش گسترده‌ به روسپی‌خانه‌ها و سرکوب کارگران جنسی در آن سوی مرز چين در هفته گذشته رخ ‌داده است. پليس در شهر دانگوآن چين به دو هزار ساختمان حمله و بيش از ۹۰۰ نفر ر ا بازداشت کرد.

گفته می‌شود در حدود ۱۰ ميليون نفر در چين مشغول کار در صنعت سکس هستند.

به گزارش شبکه خبری سی.‌ان.ان، يکی از مقام‌های بلندپايه پليس هنگ‌کنگ ابراز نگرانی کرد که منطقه ويژه اداری آن‌جا می‌تواند جايگزينی برای "مراکز فسق و فجور"ی شود که پس از حمله شش هزار پليس به چنين مراکزی در شهر دونگوآن تعطيل شده‌اند.

دن‌گوآن در ۱۰۰ کيلومتری شمال هنگ‌کنگ قرار دارد.

کميسر پليس، اندی تسانگ وی - هونگ با بيان اين‌که پليس، عملياتی را بر ضد تجارت سکس انجام داده، به رسانه‌های محلی گفت "گسترش فساد" در اين منطقه پس از سختگيری‌ها در شهر دونگوآن باعث نگرانی شده بود.

مسئول ارشد ديگری از پليس هنگ‌کنگ به روزنامه صبح جنوب چين گفت: "به‌طور يقين پتانسيل افزايش ناگهانی و سريع تجارت سکس در اين‌جا وجود دارد. اما اين افزايش تنها محدود به روسپیگری نخواهد بود."

اين مقام مسئول افزود: "روسپيگری، فسادهای معمولی با خود می‌آورد و همراه با مواد مخدر و پولشويی؛ سه‌گانه همبسته يکديگرند."

وزارت امنيت عمومی چين روز يکشنبه به پليس در سراسر اين کشور دستور داد تا تلاش‌هايشان را برای ضربه‌زدن به اين "مثلث فساد" افزايش دهند؛ يعنی روسپيگری، قمار و  قاچاق مواد مخدر. اين وزارتخانه به مقام‌های مسئول هشدار داد که آن‌ها بايد جوابگوی فعاليت‌های غيرقانونی باشند.

از سال ۱۹۸۲ هر ساله دستگيری‌های مربوط به صنعت سکس در چين افزايش داشته است.

گفته می‌شود در حدود ۱۰ ميليون نفر در چين مشغول کار در صنعت سکس هستند.

 شهر دونگوآن که بين دو منطقه پرجمعيت شن‌ژن و گوآنگجو واقع است از مدت‌ها پيش به سبب ارتباطش با روسپیگری به "سين سيتی" چين معروف است.

وزارت امنيت عمومی چين همچنين اشاره کرده است که هيچ مرزی برای سخت‌گيری آن‌ها در مورد اين شهر وجود ندارد و اين عمليات مسئولانی که از اين تجارت سود می‌برند را نيز نشانه خواهد گرفت.

اين وزارتخانه در پايان هفته در پستی در وب‌سايتش نوشت در سخت‌گيری‌ها، بدون در نظر گرفتن اين‌که پای چه کسی در ميان است و رتبه‌شان چيست، بی هيچ نرمشی با آنان برخورد کنيد.

خبرگزاری دولتی چين گزارش داده است که معاون شهردار و رئيس پليس يان ژيا اوکانک از کار اخراج شده‌اند و ۱۰ مسئول ديگر بلندپايه پليس نيز پس از آغاز يورش‌ها تحت تنبيه‌های گوناگون قرار گرفته‌اند.

استان‌های ديگر شامل ژه‌جيانگ، گان‌سو، شاندنگ، گوانگ‌زی و هی‌لونگ‌جيانگ در روز‌های اخير يورش‌هايی برعليه "مراکز فساد" در مناطق خود پيش برده‌اند که نشان می‌دهد اين تلاش‌‌ها از سوی دولت مرکزی هدايت شده ‌است.

عمليات‌ پليس انهدام زرد خوانده می‌شوند؛ رنگی که در چين به روسپيگری معروف است.

اين عمليات‌ انهدام زرد خوانده می‌شوند؛ رنگی که در چين به روسپيگری معروف است. در واقع پس از گزارشی که در تلويزيون ملی چين سی.سی.تی.وی، در مورد صنعت سکس پخش شد، عمليات انجام گرفته‌اند.

از سال ۱۹۸۲ هر ساله دستگيری‌های مربوط به صنعت سکس در چين افزايش داشته است.

بنابر گزارشی که در روزنامه انگليسی زبان چاينا ديلی چاپ شده، دون‌گوآن با جمعيت بالای مهاجرانی از سراسر چين شاهد کار کردن ۳۰۰ هزار نفر در صنايع غيرقانونی است و آن‌ها با وجود جريمه‌های سخت برای اين مشاغل، همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

سرکوب‌های سراسری برعليه آن‌چه مقام‌های "مثلث فساد" می‌خوانند آخرين هدف دولت رئيس‌جمهور شی جين پينگ است که هنگام به قدرت رسيدن در سال ۲۰۱۲ قول داد سختگيری گسترده‌ای عليه اين پيوند شايع اعمال کند.

سال پيش رئيس‌جمهور متعهد شد در کمپين خود عليه فساد هم عليه "ببرها" و هم عليه ''مگس‌ها'' - رهبران پُرنفوذ و بروکرات‌های رده پايين - سختگيری مشابهی داشته باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.