ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مستند تازه اسکورسیزی درباره یک نشریه تأثیرگذار ادبی

مارتین اسکورسیزی درباره نشریه «بررسی کتاب نیویورک» فیلم مستندی ساخته است. اسکورسیزی بخش‌هایی از این فیلم را به نمایش گذاشت.

مارتین اسکورسیزی درباره نشریه «بررسی کتاب نیویورک» (New York Review of Books) فیلم مستندی ساخته است. اسکورسیزی بخش‌هایی از این فیلم را در برلین به نمایش گذاشت.

مارتین اسکورسیزی

مارتین اسکورسیزی درباره این فیلم گفت: «من در غرب نیویورک، در گتویی که از هر نظر به روستایی در سیسیل شباهت داشت، بزرگ شده‌ام. بررسی کتاب نیویورک که در بخش شرقی نیویورک منتشر می‌شد، دنیای تازه‌ای را پیش چشمان من می‌گذاشت.»

نشریه «بررسی کتاب نیویورک» یکی از معتبرترین نشریات ادبی در آمریکاست و آثار نویسندگانی مانند نورمن میلر، ترومن کاپوتی، هانا آرنت، گور ویدال و تیموتی گارتن اش را معرفی و منتشر کرده است.

نشریه «بررسی کتاب نیویورک» در متن اعتراضات کارگری و اعتصابات و از روی ضرورت شکل گرفت و خودش هم از ویژگی اعتراضی برخوردار بود.

مجید روشنگر، ناشر و مترجم ایرانی درباره چگونگی پیدایش «بررسی کتاب نیویورک» به رادیو زمانه می‌گوید: «من در سال ۱۹۶۳ به دعوت انجمن ناشران کتاب آمریکا به آمریکا آمدم و سه ماه در نیویورک که پایتخت نشر کتاب در آمریکاست اقامت داشتم. در این روز‌ها متوجه شدم که روزنامه‌ نیویورک تایمز که هر روز با تیراژ یک میلیون و خرده‌ای منتشر می‌شود، به علت اعتصاب کارگران چاپخانه، تعطیل شده است. این روزنامه در حدود شش ماه منتشر نشد. در این فاصله مردم به سردبیران این روزنامه نامه می‌نوشتند و تلفن می‌کردند که ما "خبر" را از دست نداده‌ایم، زیرا رادیو و تلویزیون و روزنامه‌های دیگر وجود دارد و ما در جریان اخبار روز هستیم. اما یک چیز را از دست داده‌ایم و آن ضمیمه‌ "بررسی کتاب" روزنامه است که هر هفته روزهای یکشنبه به دست ما می‌رسید. در نتیجه ما از جریان اخبار کتاب محروم شده‌ایم. سردبیران نیویورک تایمز نمی‌توانستند از نظر حقوقی‌‌ همان ضمیمه‌ The New York Times Book Review را منتشر کنند. آن‌ها آمدند و نام این ضمیمه و اندازه‌ی آن را تغییر دادند و در آن روز‌ها ما دیدیدم که ناگهان نشریه‌ای به نام The New York Review of Book روی دکه‌ی روزنامه‌فروشی‌ها ظاهر شد.»

اسکورسیزی در مستند «بررسی کتاب نیویورک» با عده‌ای از نویسندگانی که با این نشریه همکاری کرده‌اند و با اعضای تحریریه آن مصاحبه کرده است.

روزنامه «دی‌ولت» درباره این فیلم می‌نویسد: «اسکورسیزی در این مستند ایده آمریکا را به تصویر کشیده است. در این فیلم روح یک ملت با حروف الفبا به نمایش درمی‌آید. ناآرامی‌های اجتماعی و اعتراضات و جنگ ویتنام و عراق، در کنار آرامش تحریریه یک نشریه تأثیرگذار، تضاد غریبی را می‌آفریند.»

مستند «بررسی کتاب نیویورک» در اسفند ماه سال جاری (مارس) آماده نمایش می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.