ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزايش ايدز در ايران از طريق "رفتارهای پرخطر جنسی"

مجيد رضازاده، رئيس مرکز توسعه

مجيد رضازاده، رئيس مرکز توسعه پيشگيری سازمان بهزيستی ايران ضمن هشدار درباره شيوع موج چهارم ايدز از طريق روابط جنسی گفت: "آمار ابتلا به ايدز با رفتارهای پرخطر جنسی، از هشت درصد به ۴۰ درصد افزايش يافته است."

به گزارش شبکه خبر، مجيد رضازاده افزود: "اکنون آمار رسمی مبتلايان به ويروس HIV در ايران ۲۷ هزار نفر است که از اين تعداد ۹۰ درصد مردان و ۱۰ درصد زنان مبتلا به HIV هستند."

وی با اشاره به اين‌که "اگر موج سوم HIV را جدی نگيريم شاهد بروز موج چهارم خواهيم بود"، گفت: "آمار انتقال HIV با روابط جنسی در سال‌های اخير گسترش پيدا کرده است."

آمارهای غيررسمی شمار مبتلايان به بيماری ايدز در ايران را افزون بر ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • samad

    اساتید، دکترها، مسئولان! چه فرقی می کند که ایدز الان بیشتر از چه طریقی منتقل می شود. به هر حال باید از تزریق با سرنگ آلوده و سکس پر خطر پیشگیری کرد و هیچ کدوم بر هیچ کدوم ارجحیت ندارد، چه موج اول باشه چه موج هزارم. لطفا بفرمایید بیلان اقدام عملی شما در این دو مورد دقیقاً چیه؟ وقتی بودجه ی تامین لوازم پیشگیری( که برای کنترل ایدز ضروریه ) رو حذف کردن شما چه کردید؟ وقتی ستاد مبارزه با مواد مخدر سالهاست یک جلسه نداشته شما چه گفتید؟ اینکه از این موج به اون موج بپرید شاید برای رد گم کردن و عوام فریبی خوب باشه ولی حقیقت اینه که شما فقط مثل کلاغ خبرهای ناخوشایند اعلام می کنید و هیچ کار درستی ازتون بر نمیاد. نون حروم نخورید و حد اقل استعفا بدید که مردم بدونن مشکل جای دیگه است