ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصويری از يک کودک پناهجوی سوری شبکه‌های اجتماعی را منقلب کرد

تصويری از يک کودک پناهجوی

تصويری از يک کودک پناهجوی سوری که در صحرای مرزی سوريه و اردن گم شده بود، کاربران شبکه‌های اجتماعی را منقلب کرد.

مروان چهار ساله با ساک پلاستيکی در دست، در صحرای اردن

به‌گزارش سايت روزنامه فيگارو فرانسه، تصوير اين کودک که نامش مروان است، به‌شکل گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

در اين تصوير مروان چهار ساله را می‌بينيم که به‌تنهايی از صحرا می‌گذرد و اعضای کميساريای عالی پناهندگی سازمان ملل وی را پيدا کرده‌اند.

هلا گورانی، روزنامه‌نگار شبکه سی‌.ان.ان نوشته است مروان در صحرای اردن در اطراف مرز سوريه گم شده بود.

اين روزنامه‌نگار روز دوشنبه گذشته در صفحه توئيتر خود نوشت مروان را با يک ساک پلاستيکی که در دست داشت پيدا کردند.

وی سپس افزوده است مروان لحظاتی بعد در آن سوی مرز با کمک اعضای کميساريای عالی پناهندگی سازمان ملل مادر خود را يافت.

تصوير مروان که گوشه‌ای از شرايط زندگی پناهجويان سوری را نشان می‌دهد در شبکه اجتماعی توئيتر ظرف ۲۴ ساعت هفت هزار بار توئيت شد و مردم بر پای آن اظهارنظرهای احساساتی خود را گذاشتند.

بر روی سايت "اُپن نيوزروم" (Open Newsroom) روزنامه‌نگاران پرسيده‌اند که اين کودک چه مدت در صحرا سرگردان بوده است.

اصل اين تصوير نخستين بار توسط اندرو هارپر، يکی از اعضای کميساريای عالی پناهندگی سازمان ملل در اردن منتشر شد.

به‌گفته هارپر در توئيتر، موقعيت اين کودک متفاوت بود و وی "به‌طور موقت" از خانواده خود جدا شده بود.

در تصوير دوم اندرو هارپر نشان می‌دهد که مروان در پسزمينه گروهی از پناهجويان سوری است و می‌گويد او "جدا شده، اما تنها نیست".

تصوير دوم از مروان در پسزمينه گروهی از پناهجويان سوری

وی در يک توئيت ديگر می‌افزايد: "متأسفانه در هر خروج پناهجويان به اردن افراد سالمند، بيماران، زنان باردار و کودکان از گروه اصلی جدا می‌شوند."

به‌گزارش ديدبان حقوق بشر سوريه، از آغاز اعتراضات عليه حکومت بشار اسد در مارس ۲۰۱۱، درگيری‌ها و جنگ در سوريه ۱۴۰ هزار کشته بر جای گذاشته و دو ميليون و ۴۰۰ هزار سوری مجبور به ترک کشور خود شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمودی

    لعنت بر تکفیری ها و القاعده که دنیارو نابود کردن

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 36

    […] تکاپو برای ممنوعیت تجارت با تصاویر برهنه کودکان سوریه تصویری از یک کودک پناهجو شبکه‌های اجتماعی را منقلب کرد کره شمالی قصه‌های کودکان به قلم رهبران […]

  • فرامرز

    هم این صحنه و هم صحنه مدفون شدن دختر کوچک سوری غنا خلیل زیر اوار بر اثر بشکه های انفجاری مزدوران اسد،ایران و روسیه،دل مردم جهان رو به درد اورد

  • فرامز شقایق

    داداشو پدرت خوب، مادرت خوب، تو از جون مارکسیستها جه میخواهی؟ هنوز نمیخواهی بفهمی که شوروی تموم شده؟ و روسیه الآن فرقی با امریکا نداره؟ افیون هم مختص ادیان هست! و موطن حشاشین هم ایران خودمان بوده، هست و اینطور که معلومه، تا مدتهای مدیدی خواهد بود!****

  • hameh baraye marxisme rousi

    تصویری از یک کودک پناهجوی سوری شبکه‌های اجتماعی را منقلب کرد http://www.radiozamaneh.com/126287 مسول این جنایت کیست ؟ ١) اسد ؟ ٢) روسیه ؟ ٣) جمهوری اسلامی؟ ٤)مارکسیست های روسی؟ ٥) همه آنها ؟ حکومت اسد چقدر می ارزد ؟ آیا واقعا در سوریه کس دیگری جز اسد جنایت کار بزرگ قرن وجود ندارد که به این بازی روسی - اسلامی - سکولار خلقی مارکسیستی پایان دهد ؟ مردم جهان و حتا همین عربها بعد ها در مورد ما ایرانی ها چه فکر خواهند کرد ؟ این تخم نفرت که ما میکاریم کی علیه مردم ما بارور خواهد شد ؟ امروز دیکتاتور دست نشانده اوکراینی گریخت رئیس جمهور اوکراین فرار کرد/ بانوی نارنجی آزاد شد http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=73490 فردا اگر اسد بگریزد یا کسی مثل قذافی خنجری در ماتحت او فرو برد , این همه هزینه و سرمایه گذاری ج ا روی او را چه کسی تقبل میکند ؟ ما برای چی و برای کی در سوریه شریک جرم یکی از آخرین دیوانه های تاریخ هستیم ؟ این دو سه تای باقیمانده هم که رفتند ما چه میکنیم ؟ رئیس جمهور سوت بلبلی ونزوئلا هم دنبال اوباما راه افتاد http://www.bbc.co.uk/persian/world/2014/02/140222_l31_venezuela_us_talks.shtml آیا کسی در ج ا و در میان اپوزیسیون متوهم مارکسیست روسی و مارکسیست اسلامی ان به این سوال های ساده فکر میکند . من فکر نمی کنم . مغزهای گندیده هنوز در سال ١٩١٧ و در منجلاب کودتای لنینیستی علیه کرنسکی و جنبش لیبرال مردم روسیه در توهمات حشیشی خمارند . افیون روشنفکران ما مخلوطی از اسلام سیاسی و مارکسیسم است ناقوس ها برای که به صدا در می آیند ؟

  • منصور

    خیلی تاثیر گذار بود اشکمو در آورد