ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محاکمه سه کارگر پتروشيمی رازی در ماهشهر

نخستين جلسه محاکمه موسی هنديجانی،

نخستين جلسه محاکمه موسی هنديجانی، ‌مازيار رحيم‌زاده و غلام‌حسين حيدری، سه تن از کارگران پتروشيمی رازی که با شکايت کارفرما به "اخلال در نظم" متهم شده‌اند، امروز، يکشنبه چهارم اسفندماه در ماهشهر برگزار شد.

کارخانه پتروشيمی رازی

به‌گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، اين محاکمه در شعبه دو دادسرای عمومی و انقلاب ماهشهر برگزار شد و هر سه کارگر با قرار کفالت آزاد شده‌اند.

هفته گذشته بيش از يک هزار کارگر پيمانی پتروشيمی رازی به‌دليل عملی نشدن وعده‌های مديرعامل اين واحد توليدی دست به اعتراض صنفی زده بودند و سه کارگر فوق در همين رابطه محاکمه شده‌اند.

کارگران پيمانی پتروشيمی رازی نيز در دی‌ماه سال جاری در واکنش به تبعيض ميان حقوق و مزايای خود و کارمندان رسمی اين واحد توليدی، چندين تجمع اعتراضی برگزار کردند و در ‌‌نهايت پس از برگزاری جلسه‌ای با حضور کارفرما و نمايندگان کارگران در روز ۲۳‌‌ دی، يک روز پيش از سفر حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران به خوزستان، به توافق رسيدند.

يکی از نمايندگان کارگران که نام وی منتشر نشده، گفته است "اجرای مصوبه افزايش حقوق که از تاريخ يکم مهر به تعويق افتاده بود و پرداخت مابه‌التفاوت چهار ماه کارگران در تاريخ ۲۴ دی، بيمه تکميلی کليه کارگران به همراه خانواده از ابتدای بهمن، اجرای قانون مشاغل سخت و زيان‌آور برای کليه کارگران پيمانی و پرداخت هزينه بازنشستگی ۵۰ کارگر پيمانی با بيش از ۲۰ سال سابقه کار توسط پيمانکار و کارفرما برای سال جاری، توجه بيشتر به مشکلات حقوقی و رفاهی کارگران و برگزاری جلسه‌ای با حضور سهامداران خارجی و داخلی، هيأت مديره و نمايندگان کارگران" جزئيات مواردی بود که در آن جلسه به تصويب رسيد.

با اين حال به‌گفته اين نماينده کارگران کارفرما تاکنون تنها مابه‌التفاوت چهار ماه گذشته کارگران را پرداخت کرده و ساير موارد توافق که قرار بود حداکثر در تاريخ ۱۸ بهمن‌ماه عملی شوند هنوز اجرا نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    فیلمبرداری نیروی انتظامی از تجمع کنندگان : صبح امروز اعضای تعاونی مسکن کشاورزی در مقابل مجلس دست به تجمع اعتراضی زدند. به گفته یکی از آنان این تعاونی از 28 سال پیش در منطقه تهرانپارس تهران زمینی را خریداری کرده و مجوز ساخت آن صادر شده اما به علت معارض داشتن زمین اجازه ساخت و ساز در آن داده نمی‌شود. این افراد برای رساندن صدای اعتراض خود در مقابل مجلس تحصن کردند، اما بجای اینکه به آن رسیدگی شود، نیروی انتظامی شروع به پراکنده نمودن آنها به خاطر ایجاد ترافیک کرد و وقتی با مقاومت آنان روبرو شد، اقدام به فیلمبرداری از معترضین کردند.!!