ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدير مسئول روزنامه آسمان آزاد شد

عباس بزرگمهر، مدير مسئول روزنامه

عباس بزرگمهر، مدير مسئول روزنامه آسمان، که چهار روز پيش، پس از توقيف اين روزنامه بازداشت شده بود، شامگاه امروز، يکشنبه چهارم اسفندماه ساعت ۲۰ از زندان اوين آزاد شد.

عباس بزرگمهر، مديرمسئول روزنامه توقيف شده آسمان

به‌گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، مدير مسئول روزنامه آسمان با سپردن وثيقه ۳۰۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شده و آزادی وی تا زمان تشکيل دادگاه است.

بنا به اين گزارش، همچنين ليلا ابراهيمان، گردآورنده مطلبی که باعث توقيف روزنامه آسمان شده بود، عصر روز گذشته، سوم اسفندماه با قرار کفالت و تا زمان تعيين دادگاه آزاد شد.

روزنامه آسمان در حالی‌که شش روز از انتشار آن می‌گذشت روز پنج‌شنبه يکم اسفندماه (۲۰ فوریه) به‌دلیل انتشار مطلبی در شماره چهارم خود درباره حکم قصاص توسط شعبه ۱۱ دادسرای رسانه توقیف و عصر همان روز مديرمسئول آن بازداشت و روانه زندان اوين شد.

روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه در روزنامه آسمان گزارشی منتشر شد با عنوان “علم سیاست در زمانه سخت” که در آن گروهی از استادان و دانشجویان خاطراتشان را از سال‌های دهه ۱۳۶۰ تعریف کرده بودند. در آن میان هرمیداس باوند درباره بیانیه‌ای که در آن زمان درباره قصاص مطرح شده بود، خاطره‌ای تعریف کرده بود. عنوان این بیانیه، قصاص “غیرانسانی” بود و ذکر اين عنوان در روزنامه آسمان سبب توقيف آن شد.

توقيف اين روزنامه واکنش‌هايی در جامعه مطبوعاتی ايران برانگيخت. سازمان گزارشگران بدون مرز نيز اين اقدام را محکوم کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Neda

    بعدی ؟