ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در نزديکی کنسولگری ايران؛ اين بار در پیشاور

در حمله انتحاری در نزديکی سرکنسولگری ايران در پيشاور پاکستان دست‌کم دو نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند.

در يک بمب‌گذاری انتحاری در نزديکی کنسولگری ايران در پيشاور پاکستان دست‌کم دو نفر کشته شدند. اين دو نفر از سربازان پاکستانی بودند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، اين بمب‌گذاری بعد از ظهر امروز دوشنبه پنجم اسفندماه (۲۴ فوريه) در پيشاور، مرکز ايالت خيبرپختونخواه واقع در شمال غرب پاکستان و در نزديکی مرز افغانستان رخ داد.

اين انفجار در محله "شهرک دانشگاه" پيشاور و در سالگرد قتل رهبر گروه "تحريک طالبان پاکستان"، عصمت‌الله شاهين، صورت گرفت.

فرهاد خان، سخنگوی بيمارستان خيبر تيچينگ پيشاور همچنين از زخمی شدن ۱۰ نفر خبر داد.

هنوز هيچ گروهی مسئوليت اين حمله انتحاری را بر عهده نگرفته اما به‌نظر می‌رسد گروه "تحريک طالبان پاکستان" که مذاکرات صلح آن با دولت اسلام‌آباد از هفته گذشته به حالت تعليق در آمده استف عامل آن باشد.

نیروی هوایی پاکستان روز گذشته، یکشنبه چهارم اسفندماه (۲۳ فوریه) پناهگاه‌های طالبان در شمال این کشور در نزدیکی مرز با افغانستان را هدف بمباران قرار داد و دست‌کم ۳۸ شورشی طالبان را کشت.

برای صلح با دولت پاکستان شورشیان مسلمان خواهان آزادی همه زندانیان وابسته به این گروه، عقب‌نشینی نیروهای ارتش از مناطق طالبان و القاعده در شمال غرب پاکستان، و اجرای مالیات بر اساس شریعت اسلامی شده‌اند.

بسیاری از این خواسته‌ها برای دولت و ارتش غیر قابل قبول است. بر همین اساس ناظران بر این باورند که روند صلح شکست خواهد خورد.

از سوی ديگر، مرضيه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران بعد از ظهر امروز در رابطه با انفجار پيشاور گفت محمدجواد ظريف وزير امور خارجه در تماس تلفنی با سرکنسول ايران در پيشاور، از آخرين وضعيت سلامتی کارمندان کنسولگری اطمينان يافت و از خسارات وارده به ساختمان کنسولگری مطلع شد.

وی توضيح بيشتری در اين‌باره نداد اما خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) به‌نقل از "يک مقام ايرانی در کنسولگری"، نوشت تمام کارمندان سرکنسولگری ايران در سلامت کامل‌اند و در اقامتگاه مستقر شده‌اند.

سفارت ايران در اسلام‌آباد نيز در پی اين حمله انتحاری اعلام کرد به هيچ يک از ديپلمات‌های ايرانی آسيبی وارد نشده اما به ساختمان سرکنسولگری ايران در اين حادثه خساراتی وارد و تعدادی از شيشه‌های ساختمان شکسته است.

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به‌نقل از حسين روش، کاردار ايران در پاکستان نوشته است اين رويداد ساعت ۱۸ به وقت محلی رخ داد.

کاردار ايران در پاکستان گفت: "فردی قصد ورود به سرکنسولگری ايران را داشته است که وقتی با ممانعت نيروهای محافظ پليس مواجه شد، خود را منفجر کرده است."

پنج روز پيش نيز در دو انفجار در نزدیکی مرکز فرهنگی ایران واقع در جنوب بیروت، چند نفر کشته و زخمی شدند.

در ماه‌های گذشته سفارت و مرکز فرهنگی ايران در بيروت چندين بار هدف بمب‌گذاری قرار گرفته و ده‌ها نفر در اين حملات کشته شده‌اند.

گفته می‌شود عاملان این انفجارها نیروهای مخالف حکومت سوریه هستند که حزب‌الله لبنان و ایران را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند. ایران و حزب‌الله لبنان از حامیان سرسخت رژیم بشار اسد در سوریه هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    کشورها باید برای حفظ امنیت٬  مراکز وابسته به حکومت اسلامی را تعطیل کنند. کاری که کانادا کرد. 

  • Neda

    ترویج تحجر و سو استفاده از عقاید مذهبی :استقبال  مردم از در حرم امام شیعیان، موسی کاظم در زاهدشهر و دست مالیدن و پرتاب لباسشان به کامیون  حامل در برای گرفتن تبرک !

  • فرامرز

    به راه انداختن جنگ شیعه و سنی و کشتار مردم سوریه و حمایت از گروه های تروریستی اعم از حزب الله و داعش و سرکوب مردم عراق و تسلیح بحرینی ها و هزاران موارد دیگر اخر و عاقبتی جز این ندارد