ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چوپانی سه گوسفندش را "برای حفظ حيات وحش" به پلنگ گرسنه داد

محمدرضا کيانی‌شعار، چوپانی در زرقان

محمدرضا کيانی‌شعار، چوپانی در زرقان شيراز سه رأس گوسفندش را به پلنگ گرسنه‌ای که با دو توله خود برای شکار به گله او نزديک شده بودند، داد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، غلام‌حسين فروزان، بخشدار زرقان گفت که از اين اقدام محمدرضا کيانی‌شعار تقدير شده است.

بخشدار زرقان شيراز افزود: "اين چوپان نيک‌انديش گوسفندان خود را برای چرا به کوه‌های اطراف اين روستا برده بود که در حين چرای گوسفندان، يک پلنگ گرسنه با دو توله خود برای شکار به رمه گوسفندان نزديک شد اما اين چوپان با وجودی که امکان تيراندازی با اسلحه گرم به سوی پلنگ را داشت، بدون هيچ واکنشی اجازه داد تا اين حيوان به راحتی سه رأس گوسفند را شکار و از رمه دور شود."

به گفته فروزان "اين چوپان هدف خود از اين فداکاری را حفظ حيات وحش اعلام کرده است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اسماعیل

    امیدوارم این برای ما یک درس باشد .که سعی کنیم به خوی انسان بودنمان نزدیک شویم

  • شهلا مزده

    ضمن ابراز خوشحالی از کاری که این چوپان ایرانی عزیز انجام داده است، تو جه شما را به کار ارزنده دیگری که یک نوجوان در افریقا برای دور کردن شیرها، بدون آزار رساندن به آنها، انجام داده است جلب می کنم. http://www.ted.com/talks/richard_turere_a_peace_treaty_with_the_lions.html

  • نیما

    من هم با خانم مریم موافقم. چون همه مثل این چوپان نیستند. دفعه بعد شاید یکی بکشتش

  • روزبه

    مسئله باید ریشهای حل بشه. درستش این که مثل سوئدقانونی وجود داشته باشه که پول این احشام که طعمه وحوش رو به صاحبش بدهند که مالکین احشام انگیزهای برای تیراندازی به غیر از برای دفاع از جان خود نداشته باشند و انگیزه مالی از بین بره.

  • م.ساغشکی

    نظر جناب "مریم" بیشتر میپسندم. نبایست عادات قضایی عوض کرد/ ولی گوشفند هم ثمل بقیه یک شکار هست/همه مثل این چوپان فهیم و بارافت نستند کشتن نباید باشد/میت.انند بترسانند و رمش بدهند شاید لازم باشد در مواع بحرانی کاری کرد مثل گذاشتن لاشه گوشت برایشان/بهر حال بچه داشته پلنگ

  • بهنام

    سرکار خانم مریم : شما مطمئن هستید که آهوئی از دست بشر دو پا در امان مانده و وجود دارد که برای این پلنگ گرسنه تعیین تکلیف نموده اید ؟ ماشاالله همه در ایران شده اند کارشناس و برای همه مسائل راه حل ارائه میکنند ، آنهم چه راه حل هائی . اگر این پلنگ گرسنه طعمه طبیعی در دسترس داشت آیا هرگز به انسان نزدیک میشد ؟

  • کامیار

    بعد بهشان میگن دهاتی نفهم

  • مریم

    کار خوبی کرده که شلیک نکرده اما باید پلنگ را فراری داد چون عادت می کنه به گله زدن. راحترین کاره دیگه که دنبال گوسفند کنه تا دنبال یک آهو. بعد باعث میشده چرخه غذایی اش تغییر کنه. کلا خیلی خوبه که روستاییامون دارند یاد می گیرند که هر حیوان وحشی دیدند نکشندش.