ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"شبکه ملی اطلاعات" در سال آينده به‌اجرا گذاشته می‌شود

محمدحسن انتظاری، دبير شورای عالی

محمدحسن انتظاری، دبير شورای عالی فضای مجازی ايران اعلام کرد که " شبکه ملی اطلاعات" در سال ۹۳ به‌اجرا گذاشته خواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن انتظاری گفت: "شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان زيرساخت فضای مجازی کشور بعد از دو سال تأخير به تصويب رسيد."

منظور از "شبکه ملی اطلاعات"، همان "اینترنت پاک" یا "اینترنت ملی" است که از چهار سال پیش تاکنون مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از آن سخن می‌گویند.

رضا تقی‌پور، وزیر پيشين ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایران، اسفندماه ۱۳۸۹ از تشکیل هسته‌های نخستین ایده "اینترنت پاک" در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که پس از آغاز این طرح در ایران، اینترنت پاک در اختیار تمام بشریت قرار ‌گیرد.

محمدحسن انتظاری در ادامه سخنان خود گفت: "تدوين برنامه اجرايی اين شبکه را از وزارت ارتباطات درخواست کرده‌ايم که قرار است تا هفته آينده اين برنامه را به مرکز ملی فضای مجازی ارايه دهد."

دبير شورای عالی فضای مجازی ايران افزود: "با تصويب برنامه اجرايی اين شبکه در سال آينده شاهد عملياتی شدن کاربری زيرساخت ملی خواهيم بود."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    ما مخالفیم ! باید بجای شبکه ملی اطلاعات ، شبکه اسلامی اطلاعات باشد.این اعوجاجها و مفسده جویی را کنار بگذارند. من دشت امریا و رژیم صهیونیستی را دراین کار می بینم. باز مفسده جویان سخن از ملت و ایران است. بفرمایش رهبر مسلمین جهان و امید مستضعفین جهان رهبر فرزانه و بابصیرت ، این یک شبیخون فرهنگی است. باید این ایران و این ملت ایران نابود شود و بجایش اسلام باشد. امت اسلام باشد. اصلا شبکه اطلاعات را میخواهیم چکار ؟ البته روشن است که میخواهند جلوی جریان اطلاع رسانی به مردم را بگیرند که این درست است. مانند این که چند سال است که گفتند میخوهایم به مردم یارانه بدهیم که منظور و اصل هدف این بود که یارانه ندهیم !