ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بين‌الملل: اسرائيل مرتکب جنايت جنگی شده است

عفو بين‌الملل در گزارشی تفصيلی موارد متعدد نقض حقوق بشر و کشتار فلسطينی‌ها توسط نيروهای اسرائيل را منتشر کرد و اين کشور را به جنايات جنگی متهم نمود. اسرائيل اين گزارش را "دروغ" خواند.

سازمان عفو بين‌الملل در بيانيه‌ای دولت اسرائيل را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت شواهدی از قتل عمد فلسطینی‌ها در کرانه غربی رود اردن توسط نيروهای امنيتی اسرائيل وجود دارد.

عفو بين‌الملل اسامی ۴۵ فلسطينی را که از سال ۲۰۱۱ تاکنون توسط نيروهای اسرائيلی به‌قتل رسيده‌اند، منتشر کرده است.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، عفو بين‌الملل، اسرائيل را متهم به جنایات جنگی و سایر موارد نقض جدی حقوق بشر علیه فلسطینیان کرد.

فيليپ لوتر، مدير بخش خاورميانه و شمال آفريقا در سازمان عفو بين‌الملل درباره اين گزارش که با عنوان "استفاده بیش از اندازه اسرائیل از زور در کرانه غربی رود اردن" منتشر شده است، گفت: "این گزارش شامل شواهدی از یک الگوی وحشتناک در مورد کشتار و مجروح کردن غیرقانونی و ناموجه غیرنظامیان فلسطینی توسط واحد اسرائیل در کرانه غربی رود اردن است."

در اين گزارش ۸۷ صفحه‌ای، عفو بين‌الملل فهرست نام ۴۵ فلسطينی را که از سال ۲۰۱۱ تاکنون توسط نيروهای اسرائيلی در این منطقه به‌قتل رسيده‌اند، منتشر کرده است. چهار تن از قربانيان به سن قانونی نرسيده‌اند.

برپايه اين گزارش دست‌کم ۲۶۱ فلسطينی بر اثر شليک مهمات سنگين به‌شدت زخمی و بيش از هشت هزار نفر نيز با شليک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستيکی مجروح شده‌اند. در ميان اين افراد يک هزار و ۵۰۰ نفر زير سن قانونی بوده‌اند.

عفو بين‌الملل دولت اسرائيل را متهم به "بی‌توجهی بی‌شرمانه به زندگی انسان" کرده و نوشته در هيچ‌کدام از اين موارد جان اسرائيلی‌ها در خطر نبوده است.

این سازمان مدافع حقوق بشر بر این باور است که مسأله، تندروی خودسرانه چند سرباز اسرانيلی نيست، بلکه "گستردگی و مدت زمان خشونت‌های خودسرانه و تحقیرآمیز علیه تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز در کرانه غربی رود اردن توسط سربازان اسرائیل و نیروهای پلیس که مصونيت جزايی دارند، نشان‌دهنده آن است که اين اقدامات از بالا برنامه‌ریزی شده است،"

عفو بين‌الملل به موردی اشاره کرده است که در آن يک دختر ۲۱ ساله در ماه ژانويه ۲۰۱۳، به‌هنگام خروج از مدرسه عالی شهر حبرون (الخليل) در کرانه غربی رود اردن از ناحيه سر هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. شاهدان عينی گفته‌اند که يک سرباز اسرائيلی در صد متری اين دختر وی را هدف قرار داده است در حالی که دختر جوان در تظاهراتی شرکت نکرده بود.

ارتش اسرائيل: در سال گذشته ميلادی ۱۳۲ اسرائيلی با پرتاب سنگ و يا با حمله‌های ديگر زخمی شده‌اند.

دولت اسرائيل به اين گزارش سازمان عفو بين‌الملل واکنش نشان داد و يگال پالمور، سخنگوی وزارت امور خارجه اين کشور سازمان عفو بين‌‌الملل را متهم به دروغگويی کرد.

وی ضمن تأکيد بر "حق دفاع از خود" اسرائيل، اين گزارش را "يک‌سويه، تبعیض‌آميز و نژادپرستانه" دانست.

ارتش اسرائيل نيز به‌شدت گزارش عفو بين‌الملل را محکوم کرد و در بيانيه‌ای نوشت: "عفو بين‌الملل به‌طور کامل افزایش شدید خشونت فلسطینی‌ها [عليه اسرائيل] را نادیده می‌گیرد."

در اين بيانيه ارتش اسرائيل افزوده است که اين سازمان هیچ تصوری از چالش‌هایی که نیروهای امنیتی اسرائيل با آن مواجه‌اند، ندارد.

به‌گفته ارتش اسرائيل، در سال ۲۰۱۳، ۱۳۲ اسرائيلی با پرتاب سنگ و يا با حمله‌های ديگر زخمی شده‌اند، در سال گذشته بيش از پنج هزار بار در کرانه غربی رود اردن فلسطينی‌ها با سنگ به اسرائيلی‌ها حمله کرده‌اند. همچنين ۶۶ حمله تروريستی نيز ثبت شده است؛ از جمله حمله‌هايی با سلاح گرم، مواد منفجره و چاقو و همچنین ربودن و قتل سربازان.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد

    اسراییل هر کار بخواهد می کند آمریکا هم هر قطعنامه ای که در محکومیت اسراییل به شورای امنیت برود ویتو می کند؛. بدون هیچ دلیل منطقی و عقلانی و صرفا با این عنوان مسخره که التزام به ما به امنیت اسراییل تزلزل ناپذیر است. جمهوری اسلامی هم از این وضعیت برای گسترش نفوذ خود در جهان عرب و ادامه حیاتش سو استفاده می کند. این موضوع اصلا جدید نیست یک عده روزانه سلاخی می شوند؛ یک عده هم گوشت سلاخی را به طرق مختلف مصرف می کند. همان منطقی که به ما اجازه می دهد پسر عموهایمان را بعه مصرف خوراک برسانیم به ما اجازه می دهد که انسانها را هم سلاخی کنیم. زمانی تولستوی گفت تا زمانی که سلاخ خانه هستند؛ نبردگاهها هم بر جا خواهند ماند. و البته ما هم همان حیوانات سابق هستیم. "As long as there are slaughterhouses there will be battlefields"

  • امیر اسلامی

    بعد از این همه ، تازه میگن لیلی زن بود یا مرد !!! اسرائیل : می‌خوام، می‌تونم، می‌کنم! دنیا : ای بچه بد!