ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توافق وزیران ارشاد و اطلاعات درباره نویسندگان ممنوع‌القلم

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار با اعضای اتاق بازگانی گفت با سید محمود علوی، وزیر اطلاعات درباره نویسندگان ممنوع‌القلم به توافق رسیده است.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، یکشنبه، ۱۱ اسفند (۲ مارس) با اعضای اتاق بازرگانی دیدار کرد. در حاشیه این دیدار، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از توافق با سید محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی درباره نویسندگان ممنوع‌القلم خبر داد.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار با اعضای اتاق بازرگانی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت با سید محمود علوی، وزیر اطلاعات درباره نویسندگان ممنوع‌القلم به توافق رسیده است.

در دولت دهم به گفته آقای جنتی عده‌ای از نویسندگان ممنوع‌القلم بوده‌اند و آثار آنها در ایران منتشر نمی‌شده است. اکنون ظاهراً وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر اطلاعات توافق کرده‌اند که نویسنده‌ای در ایران ممنوع‌القلم نباشد.

آقای جنتی در این‌باره به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است: «مجموعه معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد با معاونان ذی‌ربط وزارت اطلاعات جلسه‌ای داشتند. وزارت اطلاعات در دولت قبل اعلام کرده بود که کتاب‌های یک‌سری از نویسندگان نباید چاپ شود. با توجه به همفکری‌های انجام شده، تصمیم گرفتیم هیچ کتابی را به دلیل نویسندگان آن رد چاپ نکنیم. چاپ کتاب ضوابطی دارد که با توجه به آن ضوابط عمل می‌کنیم، اگر مشکلی نباشد کتاب چاپ می‌شود اما اگر مشکلی داشته باشد آن مشکل یا اصلاح می‌شود یا کتاب در ‌‌نهایت چاپ نمی‌شود، در ‌‌نهایت به کتاب نگاه می‌کنیم نه به نویسنده.»

پیش از این، حسن روحانی، رییس جمهور ایران در گزارش ۱۰۰ روزه‌اش از وجود فهرستی از نویسندگان ممنوع‌القلم خبر داده بود. او وعده داده بود که نویسندگان ممنوع‌القلم را به نویسندگان «صریح‌القلم» بدل کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.