ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرزانه، زن محکوم به اعدام: می‌خواهم زنده بمانم

فرزانه مرادی، زنی که متهم به قتل همسرش است و يک بار از پای چوبه دار رها شده، قرار است روز سه‌شنبه ۱۳ اسفندماه اعدام شود.

فرزانه مرادی، زنی که متهم است همسرش را به قتل رسانده، روز سه‌شنبه ۱۳ اسفندماه در اصفهان اعدام خواهد شد.

عکس از آرشیو

به گزارش روزنامه اعتماد، فرزانه با اعلام اين‌که "می‌خواهد زنده بماند"، پيش از انتقال به انفرادی آخرين خواسته‌اش را "ديدن دخترش برای آخرين مرتبه اعلام کرد."

فرزانه متهم است روز ۱۰ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۶ همسرش احمد را در خانه‌شان در اصفهان به قتل رسانده است. او در مراحل مقدماتی بازجويی اتهام قتل را برعهده گرفت و گفت چون همسرش به او تهمت می‌زد ناخواسته دست به چنين کاری زده است.

 در چنين شرايطی او با درخواست خانواده احمد از سوی قضات شعبه ۱۷ دادگاه کيفری استان اصفهان به قصاص محکوم و اين رأی نيز در ديوان‌عالی کشور تأييد شد.

طبق آن‌چه از قبل اعلام شده بود روز ۱۳ بهمن‌ماه گذشته فرزانه در زندان اصفهان پای چوبه ‌دار رفت. در حالی که طناب ‌دار دور گردنش حلقه زده بود، فرزانه گفت قاتل نيست و مردی به نام "الف" شوهرش را کشته است.

بر پايه اين گزارش "التماس‌های او در آخرين لحظه‌ها کارساز شد و پدر شوهرش يک ماه به او فرصت داد تا قاتل اصلی را رسوا کند."

چند روز بعد فرزانه طی نامه‌‌ای به دادستان اصفهان جزئيات بيشتری از ماجرای قتل شوهرش را شرح داد. او گفت: "دوست شوهرش وارد خانه‌شان شده و با تهديد او شوهرش را کشته و گريخته است. «الف» ادعا کرد می‌خواهد احمد را بکشد و در ادامه همسرش را طلاق بدهد تا با من ازدواج کند."

وی افزود: "به دست و پايش افتاده بودم تا او را از تصميم‌اش منصرف کنم اما فايده‌‌ای نداشت. «الف» گفت چون تو بچه ‌داری، خانواده شوهرت قصاص‌ات نمی‌کنند. او من را تهديد کرد اگر در اين‌باره چيزی به کسی بگويم خودم و خانواده‌ام را می‌کشد. من هم از ترس، اتهام قتل شوهرم را قبول کردم."

پدر همسر فرزانه هم گفته است: "قاتل بايد قصاص شود و من روز اجرای حکم به زندان اصفهان می‌روم تا در مراسم اعدام قاتل پسرم حضور داشته باشم. من کاری به حرف‌هايی که زده می‌شود ندارم. دادگاه تعيين کرده که قاتل چه کسی است و او بايد مجازات شود. هيچ بخششی هم در کار نيست."

مادر فرزانه نيز شرايط روحی دخترش را "خيلی بد" اعلام کرد و گفت: "دخترم شرايط خيلی بدی دارد و می‌گويد می‌خواهد برای آخرين مرتبه دخترش را ببيند، شايد با اين کار او آرام شود. آخرين مرتبه‌ای که فرزانه دخترش را ديد او فقط دو سال داشت. بعد از اين حادثه فرزانه به زندان افتاد و از ديدن دخترش محروم شد. حالا فقط ديدن فاطمه می‌تواند فرزانه را آرام کند."

مادر فرزانه درباره آخرين تلاش‌ها برای جلب رضايت خانواده احمد گفت: "ما همه تلاش‌مان را انجام می‌دهيم. در اين مدت چند واسطه فرستاده‌ايم تا شايد پادرميانی آن‌ها نتيجه دهد اما تا به حال اين کارها نتيجه‌‌ای نداشته است."

وی افزود: "با اين وجود سحرگاه سه‌شنبه قبل از اجرای حکم من و شوهرم جلوی زندان می‌رويم و به دست و پای پدر شوهر فرزانه می‌افتيم تا شايد او به جوانی دخترمان رحم کند و او را ببخشد."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پریا

    الحمدلله شماها قاضی نشدین ؛ بنده خدا سن کم ازدواج کرده یود چیزی نفهمیده بود طلاق هم موقعی میشه گرفت که شوهر دی آنه معتاد باشه حق مرد هست خدا بیامرزه فرزانه مرادی پدر شوهر ش جواب بچه را بعد پنج سال بده

  • مجید

    داستان اولش این بوده: «او در مراحل مقدماتی بازجویی اتهام قتل را برعهده گرفت و گفت چون همسرش به او تهمت می‌زد ناخواسته دست به چنین کاری زده است.» و بعد: «دوست شوهرش وارد خانه‌شان شده و با تهدید او شوهرش را کشته و گریخته است. «الف» ادعا کرد می‌خواهد احمد را بکشد و در ادامه همسرش را طلاق بدهد تا با من ازدواج کند» قاتل رو که دوست شوهرش میخواد جا بزنه مشخصا فاسق خودش بوده و متوجه میشیم که چیزی که همسرش بهش نسبت میداده «تهمت» نبوده. همه این‌ها به کنار، بیشتر از همه باید به حال دختر فرزانه افسوس خورد که مادرش یا فاسق مادرش پدرش رو کشته و حالا خودش هم داره اعدام میشه. هرچند میشه گفت چنین شخصی لیاقت و توان مادری و تربیت فرزند رو نداره، اما قاعدتا فرزانه هم باید از این ماجرا متحول شده باشه و اگر از اعدام رها بشه شاید بنفع دخترش باشه.

  • hasani

    اخیرا گویا این هم یک تیپ روشنفکری شده که وقتی یک ناجوانمردی یک آدم بی گناهی را از زندگی محروم می کند و خانواده بیچاره اش را برای یک عمر داغدار می کند، عده ای هیاهو کنند و شخص قاتل را مظلوم جلوه دهند و بدتر از آن، حتی اون بیچاره ای که دستش از دنیا کوتاه است را متهم به هزار و یک مسله کنند و بازهم بدتر از آن، خانواده داغدیده ای که خواستار مجازات طرف می شود را متهم به بیرحمی و قساوت کنند و صحبت از «غیرانسانی بودن» قصاص بزنند! جالبش هم اینجاست که همین حضرات «روشنفکر» و «انسان دوست» اگر خودشان جای اون خانواده قربانی باشند، قاتل که سهل است، نسل خانواده قاتل را از روی زمین برمی دارند.

  • حمید

    بر اساس فرمایش قرآن قصاص نفس باید اجرا شود. در صورت عدم اجرای این حکم الهی شاهد افطایش قتل و فساد در جامعه خواهیم بود. فرمان الهی در اختلافات شدید خانوادگی هم طلاقه، چرا قتل؟ دادگاه ها باید شرایط را بهتر و رسیدگی به پروند ها را تسریع کنند

  • امير

    من نميدونم جديدا مد شده طرف يك انسان رو ميكشه بعد اين سايتها ميان از قاتل طرفداري ميكنن من يه سوال از همين سايتها دارم اگه يك نفر عزيز شما رو بكشه و به قتل برسونه باز هم طرفداري قاتل رو ميكنيد؟ غم از دست دادن عزيز مخصوصا فرزند خيلي سخته كسي كه تجربه ي تلخ چنين حادثه ي ناگواري رو داره واقعا ميفهمه كه خانواده ي مقتول چي ميكشن

  • Roham

    join us : https://www.facebook.com/NoExecutioninIran?ref=hl

  • reaz

    خب می خواستی ادم نکشی! واالله! مرد بدبخت بیچاره را یا خودت و یا با کمک یک مرد غریبه کشتی و خانواده اش را به سیاه پوش و عزادار کردی! حالا توقع داری تو را ببخشند!!!؟ مگر تو به اونها رحم کردی؟ اصلا از کجا معلوم که دوباره این کار را نکنی!!!؟ حق این زن *** اعدام است و بس! و شما هم بیخود هیاهو می کنید.