ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان خانواده‌های زندانیان سیاسی - عقیدتی برای حضور در دادستانی

خانواده‌های دراویش زندانی و سایر

خانواده‌های دراویش زندانی و سایر زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در فراخوانی اعلام کرده‌اند برای پیگیری مسائل مربوط به وضعیت زندانیان سیاسی ساعت ۱۱ صبح روز شنبه ۱۷ اسفندماه مقابل دفتر دادستانی تهران حضور خواهند یافت.

به گزارش وب‌سایت کلمه، این تصمیم در پی اعمال موج جدیدی از فشار‌های قوه قضائیه و نیروهای امنیتی بر زندانیان سیاسی گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، مقامات قضائی و امنیتی در ماه‌های اخیر زندانیان سیاسی و عقیدتی بند ۳۵۰ زندان اوین را با ایجاد تنش در بند از طریق «درگیری زندانیان امنیتی با زندانیان سیاسی و عقیدتی» و همچنین «تبعید» و «محرومیت از امکانات درمانی» تحت فشار گذاشته‌اند.

طی روزهای اخیر، ۲۰ زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه با شرح وضعیت زندانیان بیمار محبوس در این بند، به رفتارهای غیر قانونی و خودسرانه مسئولان زندان و قاضی صلواتی در جلوگیری از پیگیری روند درمانی این زندانیان اعتراض کرده‌اند.

 آنان در نامه خود هشدار داده‌اند که با «اقدامات عجیب و غریب در درمان زندانیان کارشکنی نکنند» و «آنها را به بیماری‌های صعب‌العلاج مبتلا نکنند».

این زندانیان معترض با اشاره به وضعیت دیگر زندانیان سیاسی – عقیدتی بیمار در چند سال اخیر،  تاکید کرده‌اند: «با ایجاد تاخیرهای مکرر و غیرقانونی کاری نکنند که فرصت درمان از دست برود و دیگر امکان درمان وجود نداشته باشد.»

همچنین شش تن از دراویش زندانی از صبح روز یکشنبه در واکنش به وضعیت زندانیان  بیمار بند ۳۵۰ زندان اوین، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.

پنج تن از این زندانیان - رضا انتصاری، امیر اسلامی، مصطفی عبدی، فرشید یدالهی و امید بهروزی – در بند ۳۵۰ زندان اوین بودند، اما پس از اعلام خبر اعتصاب غذا، دوتن از آنان - رضا انتصاری و فرشید یدالهی - همراه با سعید مدنی، پژوهشگر و فعال سیاسی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

کسری نوری نیز که دومین سال حبس خود را در زندان نظام استان فارس پشت سر می‌گذارد، با اعتصاب غذای زندانیان سیاسی یادشده همراه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.