ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت بیش از هزار نفر از دراویش زندانی

تا به امروز بیش از هزارتن از دراویش گنابادی سراسر کشور، با اعلام همدلی و همبستگی با این زندانیان، در خارج از زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

امیر اسلامی، مصطفی عبدی، امید بهروزی، فرشید یداللهی و رضا انتصاری، پنج تن از کسانی که در زندان اعتصاب غذا کرده اند

در پی اعتصاب غذای ده تن از دراویش زندانی در زندان‌های اوین٬ رجایی‌شهر، نظام شیراز و بندرعباس، تا به امروز بیش از هزارتن از دراویش گنابادی سراسر کشور، با اعلام همدلی و همبستگی با این زندانیان، در خارج از زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش وب‌سایت مجذوبان نور، این افراد در صفحه فیس‌بوک خود، همراهی با اعتصاب غذای زندانیان عقیدتی را اعلام کرده‌اند و کمپینی برای اعلام همبستگی دراویش گنابادی سراسر ایران با دراویش زندانی تشکیل داده‌اند.

اعتصاب‌کنندگان خواهان «انتقال زندانیان بیمار به بیمارستان‌های تخصصی»، «بازگشت فرشید یداللهی و رضا انتصاری از زندان رجایی‌شهر کرج به زندان اوین در تهران»  و «پایان دادن به رفتارهای غیر قانونی مسئولان قضائی و امنیتی» هستند.

شکوفه یداللهی مادر کسری نوری خواهان رسیدگی به مطالبات اعتصاب‌کنندگان شده‌ است.

شکوفه یداللهی مادر کسری نوری و خواهر فرشید یداللهی نیز خواهان رسیدگی به مطالبات اعتصاب‌کنندگان شده‌ است.

بر اساس این گزارش، عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در یادداشتی در وب‌سایت «روزآنلاین» ضمن حمایت از درویشان گنابادی نوشته است: «اعتصاب غذا در بیشتر اوقات تنها حربه زندانی است و وقتی به کار گرفته می‌شود که همه راه‌ها رفته و نتیجه نداده باشد. با این وجود، چنین اقدامی زمانی می‌تواند ثمربخش باشد و اثرگذار که دیگران دست یاری دراز کنند و با زندانی یا زندانیان ستمدیده همراهی کنند و افکار عمومی به صورت مناسب به حمایت از این حرکت اعتراضی بپردازد.»

این فعال سیاسی ضمن دعوت از مردم برای شرکت در یک اعتصاب غذای یک روزه (امروز پانزدهم اسفندماه سال جاری)، با تاکید بر شرایط دشوار دراویش زندانی نوشته است: «آنان هرچه زده‌اند به در بسته خورده‌اند و به ته خط رسیده‌اند، درنتیجه در زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. در این میان ما باید ببینیم که نسبت ما با این زندانیان دربند چیست و چگونه می توانیم از درخواست های قانونی و حقوق شهروندی آنان حمایت کنیم.»

حمیدرضا مرادی٬ فرشید یداللهی٬ مصطفی دانشجو٬ امیر اسلامی٬ امید بهروزی٬ مصطفی عبدی٬ رضا انتضاری، کسری نوری، افشین‌ کرم‌پور و عبدالغفور قلندری‌نژاد، ده درویش زندانی هستند که در اعتصاب به‌سر می‌برند. چهارتن از این زندانیان، حمیدرضا مرادی، مصطفی دانشجو، افشین‌ کرم‌پور و امیر اسلامی بیمار هستند.

پرهیز از ملاقات به نشانه اعتراض

روز گذشته چهاردهم اسفندماه، فرشید یداللهی و رضا انتصاری دوتن از وکلا و فعالان زندانی حقوق دراویش به نشانه اعتراض در سالن ملاقات زندان رجایی‌شهر حضور پیدا نکردند.

عیسی سحرخیز: ما باید ببینیم که نسبت ما با این زندانیان دربند چیست و چگونه می توانیم از درخواست های قانونی و حقوق شهروندی آنان حمایت کنیم.

پیش از آن در روز سیزدهم نیز کسری نوری در زندان نظام شیراز در سالن ملاقات حضور پیدا نکرد.

دراویش استان لرستان نیز طی نامه‌ای به حسن روحانی، خواستار رسیدگی فوری به وضعیت هم‌مسلکان خود در زندان شده‌اند.

در این نامه با اشاره به «تخریب حسینیه‌های این سلسله عرفانی در شهرهای قم، اصفهان و بروجرد» و «اعمال فشار بر پیروان این طریقت از طریق اخراج از سازمان‌ها و اداره‌های دولتی» و «بازداشت و حبس غیر قانونی آنان»، از رئیس دولت یازدهم خواسته‌اند به این گونه رفتارهای غیرقانونی خاتمه دهد و «هرچه سریع‌تر به وضعیت قضائی و درمانی دراویش محبوس در زندان‌های عادل‌آباد شیراز و اوین تهران رسیدگی کند».

پیش از ۳۵۰ نفر از دراویش گنابادی ساکن استان خوزستان نیز با ارسال نامه‌ای به آقای روحانی خواستار پایان دادن به فشار دستگاه‌های امنیتی و قضائی بر دراویش شده بودند.

خانواده‌ دراویش زندانی و سایر زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در فراخوانی اعلام کردند برای پیگیری مسائل مربوط به وضعیت زندانیان سیاسی ساعت ۱۱ صبح روز شنبه ۱۷ اسفندماه مقابل دفتر دادستانی تهران حضور خواهند یافت.

علاوه بر این، ۲۰ زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین نیز در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه با شرح وضعیت زندانیان بیمار محبوس در این بند، به رفتارهای غیر قانونی و خودسرانه مسئولان زندان و قاضی صلواتی در جلوگیری از پیگیری روند درمانی این زندانیان اعتراض کرده‌اند.

اعتصاب غذای درویشان زندانی از صبح روز یکشنبه در واکنش به وضعیت زندانیان  بیمار بند ۳۵۰ زندان اوین آغاز شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کلبه دراویش

    http://darvishan121.blogfa.com/post/34 وزارت اطلاعات مانع از برگزاری مراسم بزرگداشت پیران سلسله خاکسارجلالی که قرار بود در16اسفند در خانقاه صفی علیشاه برگزار بشه شد احتمالا فردا خانقاه حضرت صفی علیشاه در محاصره نیروهای اطلاعاتی قرار بگیره لطفا اطلاع رسانی کنید گزارشات بیشتر رو میتونید در فیسبوک (کلبه دروایش )و (صفحه خبری دراویش)مشاهده کنید پیشاپیش از حمایت شما سپاسگذاریم