ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئيس بنياد شهيد: بيش از ۲۲۲ هزار شهيد از انقلاب تاکنون

 سيدعلی‌محمد شهيدی نماينده ولی فقيه

 سيدعلی‌محمد شهيدی نماينده ولی فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران و رئيس اين بنياد، امروز جمعه ۱۶ اسفند، در آغاز مراسم نماز جمعه تهران، گفت که آمار شهدا از ابتدای انقلاب تاکنون بيش از ۲۲۲ هزار نفر است.

این بنیاد از نهادهای تحت نظارت رهبر ایران است

وی که پيش از خطبه‌های اصلی نماز جمعه سخنرانی می‌کرد، با اشاره به آمار بالای شهدای جنگ گفت: "ما دويست و بيست و دو هزار و ۲۸۵ شهيد از ابتدای انقلاب تا آغاز امسال داشته‌ايم."

او آمار جانبازان را نيز پانصد و پنجاه هزار و ۲۷ جانباز ذکر کرد. علی محمد شهيدی همچنين اعلام کرد از اين ميان ۱۸ هزار نفر در ترورها جان خود را از دست داده‌اند.

او افزود: "اين در حالی است که دنيا به ما می‌گويد شما تروريست هستيد، در حالی ما به طور ميانگين روزی ۴۳ شهيد تقديم انقلاب کرديم. ما به دشمن اعلام می‌کنيم که ما تروريست نيستيم."

ايران از سوی دولت‌های غربی و آمريکا بارها به پشتيبانی مالی، مادی و تدارکاتی از گروه‌های مسلح در خاورميانه و آسيای مرکزی متهم شده است. ايران اين اتهامات را رد می‌کند.

جمهوری اسلامی ايران از ۲۸ سال پيش تاکنون، در فهرست کشورهای حامی تروريسم وزارت امور خارجه آمريکا قرار داشته است.

بنياد شهيد ايران در سال ۱۳۵۸ و به دستور آيت‌الله خمينی تشکيل شد. مهدی کروبی اولين رئيس اين بنياد بود. پيش از اين در زمان رياست مسعود زريبافان بر اين سازمان ثروتند خبرهايی مبنی بر اختلاس در بنياد شهيد منتشر شد. در خرداد ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی هيئتی جهت تحقيق و تفحص از اين بنياد تشکيل داد. در پی اين اخبار خانواده‌های جانبازان و شهدای ثبت شده در بنياد شهيد مقابل اين سازمان دست به اعتراض زدند.

اين بنياد از نهادها تحت نظارت رهبر ايران است و گفته می‌شود يکی از ثروتمندترين نهادهای اقتصادی در منطقه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    عزیز جان شهیدی: «شهید» را فقط و فقط خداوند میداند که چه کسی است همچنانکه فقط و فقط او میداند که کدامیک از بندگانش به حزب الله  تعلق دارند. قرآن را بخوان تا بیاموزی این نکات را عزیز که نه عنوان دادن «شهید» به احدی از سوی مقامی در روی زمین او را همینجوری شهید میگرداند و نه حزب اللهی نامیدن بنده ای او را شایسته پیوستن به حزب الله میکند عزیزجان. در ضمن بیاد خود بیاوریم که جنگ ۸ ساله ایران و عراق  باعث کشته شدن صدها هزار مسلمان از هر دو طرف گشت که بسی است باعث شرمساری است در درگاه الهی برای هر دو ملت اگر که معنای شرم را دانسته باشند که چیست. پس به جای حلوا حلوا کردن برای این و آن آیا هنوز هم وقت  اعتراف به اشتباه و گناهان گذشته خودمان بعنوان یک ملت باصطلاح مسلمان  نرسیده است عزیز جان؟

  • farid

    اون کسانیکه شعار جنگ جنگ تا پیروزی میدادند و حالا شعار انرژی هسته حق مسلم ماست  !و جوانان و نوجوانان را به میادین مین عراق فرستادند باید جوابگو باشند.