ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ممنوع از خروج شدن خانواده محمد چراغی، مستندساز ايرانی ساکن خارج

اعضای خانواده محمد چراغی، مستندساز

اعضای خانواده محمد چراغی، مستندساز و کارمند پيشين صدا و سيمای جمهوری اسلامی که هم‌اکنون در خارج از ایران به‌سر می‌برد، ممنوع از خروج شدند.

"فرودگاه امام خمينی" در اطراف تهران

بنا به گزارش دريافتی، روز يکشنبه ۱۱ اسفندماه جاری، اسدالله چراغی، پدر محمد چراغی، در حالی که برای ديدن فرزند خود عازم ترکيه بود در "فرودگاه امام" مورد تهديد و ارعاب قرار گرفت و گذرنامه‌اش ضبط شد.

مأموران فرودگاه دليل ضبط گذرنامه اسدالله چراغی را ممنوع از خروج بودن وی دانستند.

به‌گفته مأموران اين حکم را شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی پيرعباسی صادر کرده است.

همچنين افزون بر گذرنامه پدر محمد چراغی، گذرنامه‌های برادر و مادر وی نيز توقيف شده و آنان نيز ممنوع از خروج شده‌اند.

در همين حال روز ۱۲ اسفندماه مأموران امنيتی با يورش به محل کار احمد چراغی، برادر محمد چراغی، پس از تفتيش خانه، وسايلی را که متعلق به محمد چراغی بود ضبط کرده و همراه خود بردند.

پيش از اين در ۳۰ تيرماه سال جاری پس از احضارهای پی در پی توسط وزارت اطلاعات محمد چراغی به اين اداره مراجعه کرده اما بازداشت شده بود.

سازمان گزارشگران بدون مرز نيز در بيانيه‌ای نسبت به وضعیت محمد چراغی ابراز نگرانی کرده و گفته بود این بازداشت به‌دليل "فعالیت‌های اطلاع‌رسانی در جریان انتخابات خردادماه بوده است".

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری اینجاست که باید گفت عمل فردی هر کس چه درست و چه نادرست چه ربطی به بستگان درجه یک آن شخص دارد . جمهوری اسلامی با این کارها فقط کینه و نفرت از خود بر جای میگذارد و همین معدود طرفدارانش را نیز از خود بیذار میکند .