ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"بازداشت چند صد نفر در تجمع دراویش گنابادی"

سایت مجذوبان نور گزارش کرده به دنبال تجمع اعتراضی امروز در مقابل دادستانی صدها تن از دراویش بازداشت شده‌اند. مجذوبان نور اسامی ۲۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان را منتشر کرده است.

 به دنبال تجمع دروايش گنابادی و خانواده‌های زندانیان آنها در مقابل  دادستانی تهران، امروز ۱۷ اسفند، نيروهای امنيتی و انتظامی برای جلوگيری از اين تجمع اقدام به بازداشت و ضرب و شتم صدها معترض کردند.

سایت مجذوبان نور گزارش کرده به دنبال تجمع اعتراضی امروز در مقابل دادستانی صدها تن از دراویش بازداشت شده‌اند.

به گزارش سايت مجذوبان نور در اين تجمع بيش از ۸۰ نفر از زنان حاضر در محل توسط نيروهای امنيتی بازداشت  و به بخش اداری پليس هفتم امنيت منتقل شده‌اند. نيروهای امنيتی مستقر در اطراف دادستانی تهران همچنين صدها نفر از مردان را نيز بازداشت کرده بودند. مجذوبان نور اسامی ۲۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان را نيز منتشر کرده است.

سایت مجذوبان نور نزدیک به دراویش گنابادی است و به اخبار و اطلاعات مربوط به این دروایش می‌پردازد.

شب گذشته دراويش گنابادی اعلام کردند برای رساندن صدای خود به گوش مسئولان قضايی قصد دارند گردهمايی مسالمت‌آميز را مقابل دادستانی تهران برگزار کنند. پيش از اين در پی اعتصاب غذای ۱۰ تن از دراويش زندانی در زندان‌های اوين٬ رجايی‌شهر، نظام شيراز و بندرعباس، بيش از دو هزار نفر از دراويش گنابادی سراسر کشور، با اعلام همبستگی با اين زندانيان، در خارج از زندان دست به اعتصاب غذا زده‌ بودند. اين عده کمپينی برای اعلام همبستگی دراويش گنابادی سراسر ايران با دراويش زندانی تشکيل داده‌‌اند.

اعتصاب غذای درويشان زندانی از صبح روز يکشنبه ۱۱ اسفند در واکنش به وضعيت زندانيان  بيمار بند ۳۵۰ زندان اوين آغاز شده است.

سايت مجذوبان نور نزديک به دراويش گنابادی اعلام کرده که نسرين ستوده، از فعالان حقوق بشر در ايران نيز در اين تجمع مورد حمله نيروهای امنيتی و انتظامی قرار گرفته است. همچنین مجذوبان نور گزارش داده گوهر عشقی مادر ستار بهشتی وبلاگ نويس مقتول، معصومه دهقان همسر عبدالفتاح سلطانی وکيل زندانی و نرگس محمدی فعال سياسی به جمع معترضان پیوستند.

پيش از اين احمد شهيد گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور ايران، در گزارش خود از تبعيض و فشار حکومت بر دراويش گنابادی گفته بود.

دستگاه امنيتی و نهادهای قضايی در سال‌های گذشته تعداد زيادی از دراويش گنابادی و وکلای مدافع آن‌ها را بازداشت، محاکمه و زندانی کرده است. دست‌کم ۱۳ درويش در زندان‌های مختلف کشور با اتهام‌هايی نظير اقدام عليه امنيت ملی و تشويش اذهان عمومی زندانی هستند. به‌تازگی ۹ تن از وکلای دراويش زندانی در نامه‌ای به حسن روحانی خواهان رسيدگی به وضعيت دراويش گنابادی در زندان شده‌اند.

فعالان حقوق دراویش گنابادی می‌گویند برخورد با اعضای این اقلیت مذهبی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در چهارچوب طرحی به نام "طرح برخورد با عرفان‌های کاذب" شروع شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.