ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«موش‌های تهران سرشماری و نابود می‌شوند»

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران اعلام کرده که تعداد موش‌های پایتخت تا آخر فروردین مشخص می‌شود و لانه‌های آنها تا شش ماه آینده نیز تخریب خواهند شد.

رضا قدیمی می‌گوید اهالی پایتخت به زودی از مشکل موش فارغ می‌شوند. او اعلام کرده که  مبارزه با موش‌ها مدتی به ستاد محیط زیست شهرداری تهران واگذار شد اما شرکت ساماندهی مشاغل به دلیل ۲۰ سال تجربه مبارزه با جانوران مضر شهری، این وظیفه را بر عهده گرفته است.

او از انجام مانورهایی در مقابله با جانوران مضر و بازدیدهای میدانی در این زمینه نیز خبر داده و در خصوص سرشماری تعداد موش‌های شهر تهران گفته است: «آمارهایی که تاکنون اعلام شده اغراق‌آمیز بوده اما گروهی قرار است به صورت علمی این کار را انجام دهند و تعداد موش‌ها تا پایان فروردین مشخص می‌شود.»

رضا قدیمی به روش‌های تلفیقی مبارزه با موش و بحث آموزش شهروندان اشاره کرده و می‌‌گوید، اصلاح معابر، ارتقاء آموزش شهروندی، برخوردهای فیزیکی و شیمیایی از جمله موارد مبارزه با موش در سطح شهر تهران خواهد بود.

او در توضیح روش نابودی موش‌ها گفته است: «باید پناهگاه‌های موش‌ها گرفته شود و زمانی که پناهگاه آنها را تخریب کنیم به صورت مقطعی تهاجم آنها بیشتر می‌شود اما بعد از آنکه به روی زمین آمدند با روش‌های شیمیایی و فیزیکی آنها را از بین می‌بریم.»

قدیمی تاکید کرده که ظرف شش ماه مشکل موش در تهران حل می‌شود اما  آمار موش‌ها در تهران به صفر نخواهد رسید: «تله‌های چسبی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم تا در بحث مبارزه با این جانور مضر به شهرداری کمک کنند. اصناف زباله ساز از قبیل اغذیه فروش ها و میوه‌فروشی ها و رستوارن باید شهرداری را در زمینه از بین بردن این جانوران مضر کمک کنند.»

در مورد تعداد موش‌های تهران رقم‌های متفاوتی ارائه شده است. در سرشماری سه سال قبل شهرداری اعلام شده بود که تعداد آنها سه برابر مردم شهر یعنی ۳۰ میلیون قطعه است اما محمد روشنی کارشناس ارشد خدمات شهری در ۷ دیماه ۱۳۹۲  در روزنامه "تهران امروز" عنوان کرد که پایتخت حداکثر ۲ میلیون موش دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

     «باید پناهگاه‌های موش‌ها گرفته شود و زمانی که پناهگاه آنها را تخریب کنیم به صورت مقطعی تهاجم آنها بیشتر می‌شود اما بعد از آنکه به روی زمین آمدند با روش‌های شیمیایی و فیزیکی آنها را از بین می‌بریم.» اینکار یعنی خودکشی و نابودی رژیم. چون پناهگاه مرکزی موشها وازرت اطلاعات رژیم است که همچون ساواک زمان شاه توسط موشهای انسان نما اداره میشود و از بین بردن آنجا یعنی تخریب کامل رژیم! و یادمان نرود که این شخص خمینی بود که مردم را به جاسوسی در مورد یکدیگر  که همان موش صفتی است در اوایل تسلط رژیم دعوت میکرد. پس نابود باد هر چه موش صفت و جاسوس اطلاعاتی.