ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دراويش بازداشت‌شده در دومين روز تجمع مقابل دادستانی تهران آزاد شدند

دراويشی که صبح روز گذشته،

دراويشی که صبح روز گذشته، يکشنبه ۱۸ اسفندماه در جريان تجمع اعتراضی مقابل دادستانی تهران بازداشت و به اوين منتقل شده بودند، آزاد شدند.

[caption id="attachment_129107" align="aligncenter" width="552"]

به گزارش وب‌سايت مجذوبان نور، بازداشت اين عده به‌دنبال گردهمايی آن‌ها برای پی‌گيری مسائل حقوقی و درمانی دراويش زندانی مقابل دادستانی تهران صورت گرفته بود.

اين دراويش که گروهی از آن‌ها از خانواده‌های درجه يک دراويش زندانی بودند روز شنبه ۱۷ اسفندماه نيز در مقابل دادستانی تهران تجمع کرده بودند و گردهمایی روز گذشته آن‌ها به دليل پی‌گيری وعده مسئولان دادستانی مبنی بر عمل به مطالبات خانواده‌ها در مورد امور درمانی و رفع تبعيد دو زندانی درويش بود که اين گردهمایی نيز مانند تجمع روز شنبه با دخالت مأموران امنيتی به خشونت کشيده شد.

روز گذشته، ۳۱ زن و بيش از ۲۰۰ مرد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اوين منتقل شده بودند. همچنین نیروهای امنیتی خیابان‌های منتهی به دادستانی را با استقرار مأموران امنیتی زن و مرد، ماشین‌های آب‌پاش و تجهیزات ضد شورش مسدود کرده بودند.

۱۰درویش زندانی محبوس در زندان‌های اوین تهران، رجایی‌شهر کرج و زندان نظام شیراز روز شنبه اعلام کرده بودند در صورت بی‌توجهی مسئولان به حقوق قانونی زندانیان سیاسی و عقیدتی، اعتصاب غذای تر خود را از روز یکشنبه به اعتصاب خشک تبدیل خواهند کرد.

پیش از این در پی اعتصاب غذای ۱۰ تن از دراویش زندانی در زندان‌های اوین٬ رجایی‌شهر، نظام شیراز و بندرعباس، بیش از دو هزار نفر از دراویش گنابادی سراسر کشور، با اعلام همبستگی با این زندانیان، در خارج از زندان دست به اعتصاب غذا زده‌ بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک آذران

    شکر خدا که «درویشان» یا «درویشها» آزاد شدند