ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آثار برگزیده‌ ادبیات در نظرسنجی ماهنامه تجربه اعلام شد

ماهنامه ادبی، هنری و فرهنگی «تجربه» برخی از آثار ادبیات داستانی و شعر و نقد ادبی را به عنوان آثار برگزیده اعلام کرد.

ماهنامه ادبی، هنری و فرهنگی «تجربه» برخی از آثار ادبیات داستانی و شعر و نقد ادبی را به عنوان آثار برگزیده اعلام کرد.

آثار برگزیده‌ ادبیات در نظرسنجی ماهنامه تجربه

ماهنامه تجربه که از دو سال پیش تاکنون به مدیریت کتایون بناساز و زیر نظر شورای دبیرانش، محسن آزرم، حسين ياغچی و مهدی يزدانی‌خرم منتشر می‌شود، در پایان سال جاری، فهرستی از آثار ادبیات داستانی، شعر و نقد ادبی را که از اسفند ۱۳۹۱ تا اواسط بهمن ۱۳۹۲منتشر شده‌اند، برای ۱۴۰ منتقد و نویسنده و فعال عرصه نشر فرستاد. از بین این اشخاص ۵۰ نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و آثار برگزیده ادبیات داستانی، شعر و نقد ادبی در سال ۹۲ را از دید خودشان اعلام کردند.

بر اساس نظرسنجی ماهنامه «تجربه» در بخش رمان ایرانی «گاماسیاب ماهی ندارد» نوشته حامد اسماعیلیون (نشر ثالث) رتبه نخست را به دست آورد. « نگهبان» نوشته پیمان اسماعیلی (نشر زاوش) و «اندوهِ مونالیزا» نوشته شاهرخ گیوا (نشر زاوش) به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در عرصه مجموعه داستان‌های کوتاه از نویسندگان ایران سه اثر «آسمان کیپِ ابر» نوشته محمود حسینی‌زاد (نشر زاوش)، «درختِ کج» نوشته‌ ضیاء‌الدینِ وظیفه‌شجاع (نشر روزنه) و همچنین « دوربرگردان» نوشته‌ میثم کیانی (نشر زاوش) به ترتیب رتبه اول تا سوم را به دست آوردند.

آثار برگزیده‌ ادبیات در نظرسنجی ماهنامه تجربه

در قلمرو شعر فارسی، مجموعه شعر «مادَرد» از علی عبدالرضایی (نشرِ بوتیمار) جایگاه نخست نظرسنجی ماهنامه تجربه را به خود اختصاص داد. در بخش رمان خارجی هم، «پیشروی» نوشته ای ال داکترو به ترجمه امیر احمدی آریان (نشر زاوش) رتبه نخست را به دست آورد.

در بخش شعر خارجی، مجموعه اشعار «سایه‌ای در میانِ شما» از آنا آخماتووا به ترجمه‌ احمد پوری (انتشاراتِ نگاه) و در بخش نقد ادبی «گشودن رمان» نوشته حسین پاینده (نشر مروارید) در رتبه نخست قرار دارند. در بخش کتاب نظری و غیر داستانی خارجی، کتاب «حرفه؛ داستان‌نویس» به ترجمه‌ کاوه فولادی‌نَسَب و مریم کهنسالِ نودهی (نشر زاوش) در این نظرسنجی رتبه اول را به دست آورده است.

این دومین سال پیاپی است که ماهنامه «تجربه» چنین نظرسنجی را انجام می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.