ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی یکروزه سفارت اتریش با اعلام تجمع دانشجویی

سفارت اتریش در وبسایت خود

سفارت اتریش در وبسایت خود اعلام کرده که روز چهارشنبه ۲۱ اسفند بسته خواهد بود. این تصمیم در پی اعلام تجمع اعتراضی "گروه‌های دانشجویی" در برابر این سفارت‌خانه به آگاهی رسیده است.

در سایت سفارت اتریش آمده که برای وقت‌های ملاقات و قرارهای درخواست ویزا که کنسل شده‌اند، زمان دیگری درنظر گرفته می‌شود.

روز سه‌شنبه، علی عبدی، دبیر "انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران" فراخوانی به همه تشکل‌های دانشجویی کشور داد و از آنها خواست روز چهارشنبه با تجمع در برابر سفارت اتریش و با خواندن نماز ظهر و عصر، به دیدار کاترین اشتون با "فتنه‌گران" اعتراض کنند.

دبیر انجمن یاد شده گفته است: «رفتارهای اخیر هیئت پارلمانی اروپا، گستاخی‌های وندی شرمن، جای‌کری و اوباما و دیدار اخیر اشتون با فتنه‌گران نماد بارز نقض حاکمیت ملی و استقلال جمهوری اسلامی است.»

خبرگزاری فارس در روز سه‌شنبه خبری پیشاپیش در باره این تجمع منتشر کرد و تیتر زد: «به اشتون می‌فهمانیم اینجا اوکراین نیست.»

هم‌چنین روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند خبرگزاری "تسنیم" نزدیک به سپاه پاسداران از ارسال فیلمی به سفارت اتریش خبر داد که "صبحانه با طعم مرگ" نام دارد. این فیلم از طرف دبیرخانه جشنواره فیلم عمار و در باره "شهدای ترور" ساخته شده است. یک نسخه دیگر از این فیلم به سفارت یونان ارسال شده که در ماه دسامبر محل دیدار هیئت پارلمانی اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی بود.

در این میان تعدادی از نمایندگان مجلس در حال جمع‌اوری امضا برای طرح سوال از وزیر خارجه هستند. به نوشته خبرگزاری تسنیم، تعداد این امضاها به ۲۰ نفر رسیده است.

محمدجواد ظریف، در واکنش به اعتراض هماهنگ جبهه اصولگرایان به ملاقات اشتون با فعالان حقوق زنان گفته است که این برنامه‌ها را وزارت خارجه تنظیم نمی‌کند: «نه وزارت خارجه اطلاعی داشته و در این زمینه گفت‌وگویی با وزارت خارجه شده بود.»

به موازات این حسن نقوی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت دیگر اعتمادی به دستگاه دیپلماسی کشور نداریم. او تاکید کرده که سال‌ها به هیئت‌های پارلمانی اروپایی اجازه ورود به ایران را ندادیم اما آنها با ترفندی خاص و با استفاده از اتفاقات سیاسی اخیر وارد کشور شده و همان رفتار غیر دیپلماتیکی را انجام دادند که قبلا رد شده بود.

دیدار اشتون با فعالان زن در سفارت اتریش با اعتراض تند و فوری اصولگرایان روبرو شد. سخنگوی وزارت خارجه این اقدام را موجب سوءظن ایرانی‌ها به مقامات غربی خواند و از تذکر رسمی دولتش به سفارت اتریش خبر داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sima

    روزنامه سپاه تصویر مادر ستار بهشتی را در عکس «دیدار با کاترین اشتون» سانسور کرد در حالی که روزنامه‌های جوان، کیهان، وطن امروز و رسالت در شماره سه‌شنبه خود دور تازه‌ای از حمله به دولت به بهانه دیدار کاترین اشتون با شماری از فعالان حقوق زنان را آغاز کرده‌اند، روزنامه جوان، وابسته به سپاه پاسداران، اقدام به تحریف و سانسور تصویر گوهر عشقی مادر ستار بهشتی از عکس دیدار با کاترین اشتون کرده است.!!