ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میرزایی: «نگاه نو باید زنده بماند»

به مناسبت انتشار صدمین شماره فصل‌نامه «نگاه نو» جشنی در شهر کتاب در تهران برگزار شد. علی میرزایی گفت «نگاه نو» باید زنده بماند.

به مناسبت انتشار صدمین شماره فصل‌نامه «نگاه نو»، شامگاه ۲۰ اسفند جشنی در شهر کتاب در تهران برگزار شد. علی میرزایی، سردبیر نگاه نو از مخاطبان این فصل‌نامه اجتماعی، فرهنگی، هنری و ادبی خواست که به انتشار آن یاری رسانند.

علی میرزایی به این نکته اشاره کرد که در آینده «نگاه نو» بر موضوعات اجتماعی تأکید بیشتری خواهد کرد. او با گوشه‌چشمی به فضای فرهنگی کشور ‌گفت: «در فضای ملتهب و نگرانی‌آور و با گوشه‌گیری و گوشه‌نشینی اندیشمندان و اهل قلم و هنرمندان، سرچشمه‌ها از جوشش باز می‌مانند و آثار ارزشمند کمتر پدید می‌آید و عرضه می‌شود.»

و در ادامه سخنانش در جشن خانه کتاب به کیفیت مقالات رسیده به «نگاه نو» اشاره کرد: « ورودی آثار به "نگاه نو" در زمینه‌های هنر و ادبیات و نقد و بررسی آثار ادبی و هنری چند برابر مقاله‌های با موضوع‌ها و مضمون‌های اجتماعی است. در نتیجه‌، از فضای لازم برای انتشار مقاله‌های اجتماعی کاسته می‌شود و بسیاری از مقاله‌هایی که در حوزه‌ علوم اجتماعی و علوم انسانی به "نگاه نو" می‌رسد، آثاری بسیار ضعیف‌اند با نویسندگانی بسیار پرتوقع.»

آقای میرزایی همچنین با انتقاد از سانسور گفت: « فیلتر می‌کنند، ‌فیلترشکن می‌آید! صبح تا شب هزینه‌های این‌گونه کار‌ها از جیب ملت می‌رود! مدرسه، بیمارستان، کتابخانه و مرکز فرهنگی بسازیم بهتر است یا به گروه کثیری، حقوق، مزایا، پاداش، کارانه، یارانه، عیدی، سنوات، وام و تسهیلات بدهیم که هزاران پایگاه اطلاعاتی را‌ شناسایی کنند و ببندند؟ بعد هم کسب و کار تازه‌ای درست شود برای عده‌ای دیگر، یعنی فیلترشکن‌فروشان! در حالی که اگر کمی آستانه‌ تحمل خود را بالا می‌بردیم، چنین نمی‌شد.»

علی میرزایی در این مراسم از خوانندگان «نگاه نو» خواست کاری کنند که این نشریه به شماره ۱۲۰ برسد. او گفت: "نگاه نو" باید زنده بماند، مرگ من، مرگ سیاسی، اداری و قضایی "نگاه نو" دست شما نیست، اما مرگ اقتصادی‌اش به‌دست شماست، بنابراین نگذارید این نشریه و هر نشریه‌ دانشورانه - روشنفکرانه‌، مستقل و آزاداندیش دیگری بمیرد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.