ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"هواپيمای گم‌شده مالزيايی ساعت‌ها پرواز می‌کرده است"

محققان آمریکایی باور دارند که بوئینگ شرکت هواپیمایی ملی مالزی مجموعاً پنج ساعت پرواز کرده. همچنین عکس‌هایی که روز سه‌شنبه از دو مسافر ایرانی منتشر شده بود، دو مرد با پاهای مشابه را نشان می‌دهد.

 محققان آمريکايی گمان می‌کنند موتورهای پرواز ۳۷۰ مالزی به مدت چهار ساعت، پس از ناپدید شدن هواپیما در ساعت يک و نيم صبح هشت مارس به وقت محلی روشن بوده است.

محققان آمریکایی باور دارند که بوئینگ شرکت هواپیمایی ملی مالزی مجموعاً پنج ساعت پرواز کرده.

به گزارش وال استريت ژورنال دو نفر از محققان آمريکايی که با جزئيات آشنا بودند، اين احتمال را افزايش داده‌اند  که هواپيما ۳۷۰ مالزی ‌می‌توانسته برای صدها مايل در شرايطی که نامرئی باقی بماند به حرکت خود ادامه دهد.

محققان هوايی و مسئولان امنيت ملی آمريکا پس از تحليل داده‌های موتور هواپيمای بوئينگ ۷۷۷ که به واسطه "برنامه حفظ و نظارت" به زمين فرستاده شده بود، باور دارند اين هواپيمای شرکت هواپيمايی مالزی مجموعاً ۵ ساعت پرواز کرده است.

اين مسئله پرسش‌های جديدی را درباره اين جت که ۲۳۹ مسافر داشته و نحوه ناپديد شدن آن پس از يک ساعت از "رادارهای غيرنظامی ترافيک هوايی" برمی‌انگيزد.
شش روز پس از ناپديدشدن اسرارآميز اين هواپيما که جست‌وجوی گسترده هوايی و آبی بی‌نتيجه‌ای را در پی داشته، به نظر می‌رسد تحقيقات گستره بيشتری پيدا کرده است. مسئولان ضدتروريستی آمريکا اين احتمال را دنبال می کنند که خلبان يا يک نفر از خدمه هواپيما، پس از خاموش کردن فرستنده مسير آن را به سوی يک مکان نامشخص تغيير داده است.

دولت چين همچنین مقامات مالزی را به انتشار گزارش‌های ضد و نقيض درباره هواپيمای گم‌شده متهم کرده‌است

تحقيقات ادامه دارد و مشخص نيست آيا سندی دال بر عمل تروريستی يا خرابکاری  وجود داشته باشد. تاکنون مسئولان امنيت ملی آمريکا گفته‌اند هيچ مدرکی دال بر عمليات تروريستی وجود ندارد. اگرچه آنها احتمال يک عمليات خرابکارانه را رد نکرده‌اند.

اين درحالی است که مالزی اعلام کرده که طبق آخرين تماس برقرار شده با بوئينگ ۷۷۷، اين هواپيما تحت کنترل بوده است. همزمان پليس مالزی از خانه يکی از دو خلبان بازديد کرد.

ديروز با انتشار تصاوير ماهواره‌ای، چين احتمال داد که تصاويری از لاشه اين جت متعلق به شرکت هواپيمای مالزی را شناسايی کرده است. پرواز MH۳۷۰ با ۲۳۹ نفر در حالی ناپديد شده است که بيش از ۱۵۰ مسافر چينی سوار بر آن بوده‌اند.

دولت چين همچنین مقامات مالزی را به انتشار گزارش‌های ضد و نقيض درباره هواپيمای گم‌شده متهم کرده‌است.ديروز واشنگتن‌پست گزارش داد در عکس‌هايی که روز سه‌شنبه از دو مسافر ايرانی که با پاسپورت‌های جعلی قصد پرواز به کشور‌های اروپايی را داشتند منتشر شده بود، این دو پاهای مشابه ‌داشته‌اند.

عکس‌هايی که روز سه‌شنبه از دو مسافر ايرانی منتشر شده بود، دو مرد با پاهای مشابه را نشان می‌دهد.

اين عکس‌های را پليس مالزی منتشر کرده بود. پليس اين کشور اعلام کرده که دليلی ويژه‌ای در تغيير اين عکس‌ها وجود نداشته و فقط بالا تنه يکی روی پايين تنه ديگری قرار گرفته است. آنها تاکيد کرده‌ا‌ند هيچ هدفی برای منحرف کردن افکار عمومی وجود نداشته.

چندی پيش نيز واشنگتن‌پست گزارش داده بود پنج مسافر برای ورود به هواپيما کارت پرواز خود را دريافت کرده بودند، در حاليکه هرگز سوار هواپيما نشده‌اند.
با اين وجود، مقامات مالزيايی اصرار کرده‌اند که بار مسافران سوارنشده بر هواپيما پيش از پرواز از آن خارج شده است. اما گزارش واشنگتن پست اشاره می‌کند که پرواز با هيچ تاخير قابل توجهی که نشان از خالی کردن بار پنج مسافر باشد، مواجه نبوده است.

به نظر می‌رسد اطلاعات ضد و نقيض پرونده، اين معمای بزرگ صنعت هواپيمايی را بيش از پيش پيچيده کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناشناس

    من فكر میكنم افتاده تو مثلث برمودا

  • توحد

    یه نیگاه بندازن ببینن هیچکدوم اس ام اسی توئیتی چیزی نداشته؟

  • babak

    دولت مالزی که از احتمال دست داشتن خلبان این کشور در انجام یک خودکشی و به کشتن دادن صدها نفر مسافر به شدت بیمناک است در تصمیمی عجولانه انگشت اتهام خود را بسوی دو قربانی ایرانی که هر دو مسافر قاچاق این پرواز بوده اند گرفته تا گناه این جنایت رو بر گردن ایرانیها بیندازند که خوشبختانه بعد از عکسی العمل به موقع سازمانها و سرویسهای امنیتی چین فورآ اتهام خود را پس گرفته اما با انتشار این تصویری که توسط پلیس این کشور در اختیار رسانه ها قرار گرفته اکنون احتمال دست داشتن سازمان امنیت مالزی در این توطیه بیشتر آشکارتر و بارزتر بنظر میرسد .