ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۱۵ کودک معلول طی یکسال در مرکز بهزیستی نارمک

۱۵ کودک در یک مرکز

۱۵ کودک در یک مرکز نگهداری معلولان ذهنی- جسمی زیر پوشش سازمان بهزیستی جان خود را در سال ۱۳۹۲ از دست داده‌اند. ایسنا با اعلام این خبر می‌نویسد، با وجود برخی ادعاها در مورد سهل‌انگاری و بی‌دقتی، مدیران بهزیستی مرگ این کودکان را امری طبیعی دانسته‌اند.

یکی از کارکنان مرگز نگهداری معلولان در نارمک به خبرنگار "ایسنا" گفته که از آغاز سال جاری تاکنون ۱۵ کودک در این محل فوت کرده‌اند که دو تا سه مورد آن به علت بی‌احتیاطی و کم‌کاری بوده است: «به طور مثال یکی از بچه‌ها در نیمه شب فوت کرده چون داروی تشنج به او نداده‌اند و او از تخت پایین افتاده است. فوت شده را هم تا صبح نگهداشته‌اند و اطلاع نداده‌اند.»

یک مورد دیگر هم به مرگ کودکی باز می‌گردد که دچار ایست تنفسی شده اما به دلیل نبودن پزشک مقیم در مرکز نگاهداری، کسی نتوانسته او را نجات دهد و کودک تا آمدن اورژانس جان خود را از دست داده است.

در  مرکز نارمک  حدود ۲۰۰ کودک معلول نگاهداری می‌شوند و نزدیک ۳۰ پرستار در شیفت صبح و  ۱۵ پرستار در شیفت شب آن کار می‌کنند. یکی از ناظم‌های این مرکز به ایسنا گفته که کودکان معلول به فلج مغزی و ذهنی مبتلا هستند و بسیار آسیب‌پذیرند: «برخی از این افراد مشکلات گوارشی و ادراری شدید و آسیب‌های تنفسی دارند و نگهداری از آنها بسیار سخت است.»

سراج، مدیرکل بهزیستی شهرستان تهران به ایسنا گفته است که چون در سال جاری خیلی از مراکز این سازمان جا نداشت، پذیرش در مرکز نگهداری نارمک اضافه شد. او موضوع مرگ و میر کودکان معلول بر اثر سهل‌انگاری را رد کرده و گفته این آمار ناشی از تعداد بسیار بالای معلولان ایزوله در مرکز نارمک بوده و ربطی به میانگین فوت در طول سال ندارد.

همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز عنوان کرده که مرکز نارمک با شرایط استاندارد فعالیت می‌کند. با این همه او به ایسنا گفته که نظارت‌های نامحسوس از این مرکز بیشتر خواهند شد.

ایسنا در مورد سن و جنیسیت کودکان فوت شده و میزان معلولیت آنها چیزی ننوشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 37

    […]  مرگ ۱۵ کودک معلول طی یکسال در مرکز بهزیستی نارمک رادیو زمانه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ۱۵ کودک در یک مرکز نگهداری معلولان ذهنی- جسمی زیر پوشش سازمان بهزیستی جان خود را در سال ۱۳۹۲ از دست داده‌اند. ایسنا با اعلام این خبر می‌نویسد، با وجود برخی ادعاها در مورد سهل‌انگاری و بی‌دقتی، مدیران بهزیستی مرگ این کودکان را امری طبیعی دانسته‌اند. […]