ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه ایران: گزارش حقوق بشری دبيرکل سازمان ملل غير قابل قبول است

مرضيه افخم، سخنگوی وزارت امور

مرضيه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گزارش بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل به شورای حقوق بشر در مورد نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ايران را غيرقابل قبول دانست.

مرضيه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا)، مرضيه افخم گزارش دبيرکل سازمان ملل را "بی‌طرفانه" ندانست و گفت: "اين گزارش به دليل ايراد اتهامات و ادعاهای غير حقوقی و غير مستند ،فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است."

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به‌همراه ديگر مقام‌های حکومتی ايران، همچون گذشته اين گزارش را که در آن به موارد متعدد نقض حقوق بشر در ایران اشاره کرده، "خلاف اصول و مقررات بين‌المللی"، "دخالت در امور داخلی" و "سوءاستفاده سياسی از مقوله حقوق بشر" عنوان کرد.

مرضيه افخم گفت: "ذکر موارد خلاف واقعيت و تشابهات زياد اين گزارش و گزارش‌های سالانه برخی کشورهای غربی، نشان می‌دهد که منبع اين گزارشات يکسان بوده و منابع مرتبط با برخی کشورهای غربی و سايت‌های خبری وگروه‌های تروريستی بدنام و وابسته منبع و مرجع تهيه گزارش قرار گرفته‌اند."

وی از اين‌که دبيرکل سازمان ملل در گزارش خود نسبت به افزايش اعدام‌ها در ایران اظهار نگرانی کرده بود، تأسف خورد و گفت: "[در این گزارش] مجازات‌های در نظر گرفته شده برای قاچاقچيان مواد مخدر از جمله مجازات مرگ به‌صورت کلی و مبهم به عنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته شده است."

پس از ارائه گزارش بان کی مون به شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره نقض گسترده حقوق بشر در ایران، چندين مقام حکومتی به‌شدت از اين گزارش انتقاد کرده و به شخص دبيرکل سازمان ملل حمله کرده‌اند.

مقام‌های حکومتی ايران هيچگاه پاسخ روشنی به موارد مشخص نقض حقوق بشر در گزارش‌های شخصيت‌ها و نهادهای حقوق بشری نداده و همواره اين گزارش‌ها را با سخنان کلی و اين‌که کشورهای غربی نيز حقوق بشر را نقض می‌کنند پاسخ گفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    اجرای حکم شلاق جانباز شیمیایی دربند در زندان مشهد اشتراک پنجشنبه, ۲۲ اسفند, ۱۳۹۲ چکیده :صبح امروز پنجشنبه، حکم بیست ضربه شلاق حسین فرزین، از سرداران سابق سپاه و معاون سابق شهردار مشهد به اجرا درآمد. حکم شلاق این مسئول سابق تبلیغات قرارگاه خاتم الانبیا، در دوران جنگ ٨ ساله، در حالی بطور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی به اجرا درآمد که وی عمل جراحی قلب باز انجام داده و از دیابت بالا رنج می برد. ... صبح امروز پنجشنبه، حکم بیست ضربه شلاق حسین فرزین، از سرداران سابق سپاه و معاون سابق شهردار مشهد به اجرا درآمد. حکم شلاق این مسئول سابق تبلیغات قرارگاه خاتم الانبیا، در دوران جنگ ٨ ساله، در حالی بطورناگهانی و بدون اطلاع قبلی به اجرا درآمد که وی عمل جراحی قلب باز انجام داده و از دیابت بالا رنج می برد. خانواده این زندانی سیاسی که از شنیدن این خبر در شوک بسر می برند، بشدت نگران وضعیت جسمانی او هستند. حسین فرزین، معاون سابق شهردار مشهد در دوران اصلاحات و کارگردان تلویزیون، بیستم مهرماه سال ۱۳۸۹با یورش نیروهای اطلاعات سپاه مشهد به منزلش بازداشت شده و بعد از ۳ ماه با قرار وثیقه ای ٣٠۰ میلیون تومانی، موقتا از زندان آزاد شده بود اما یکماه پیش برای گذراندن حکم پانزده ماه و یک روز حبس تعزیری خود به زندان فراخوانده شد.!

  • بهنام

    متن کامل گزارش را خواندم و باید بگویم گزارش کامل و جامعی بود و از دبیر کل سازمان ملل تشکر میکنم که با شجاعت ، این گزارش را ارائه دادند . بله حقیقت تلخ است و علت سوز و گداز عوامل حکومتی هم همین است که در متن گزارش چیزی جز حقیقت گنجانده نشده است و اصولآ چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است . جنایتکاران اسلامی به نام دین و مذهب جنایت میکنند ، پس آرزو میکنم دین و مذهب نابود شود و مردم فقط به یکتا پرستی بپردازند .