ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از ملاقات حضوری و مرخصی مسعود باستانی جلوگيری شد

دادستانی تهران با مرخصی و

دادستانی تهران با مرخصی و ملاقات حضوری مسعود باستانی، روزنامه‌نگار زندانی با همسرش مهسا امرآبادی، به دليل امضای نامه به رئيس‌جمهور ایران و درخواست رفع زندان خانگی از رهبران جنبش موسوم به سبز، مخالفت کرد.

مهسا امرآبادی و مسعود باستانی

به گزارش تارنمای کلمه، این اقدام دادستانی تهران در حالی صورت می‌گيرد که مسعود باستانی مدت سه ماه است از ملاقات حضوری محروم است.

مسعود باستانی که سابقهٔ کار در روزنامه‌های شرق، جمهوریت و کارگزاران را دارد، ۱۴ تيرماه ۱۳۸۸، در جريان رويدادهای پس از دهمين دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران بازداشت و به اتهام تبليغ عليه نظام و اجتماع و تبانی برای ايجاد اغتشاش به شش سال زندان محکوم شد.

اين روزنامه‌نگار تا بهمن‌ماه ۱۳۸۸ در زندان اوين به‌سر می‌بُرد، اما در روز پنجم بهمن‌ماه ۱۳۸۸ از زندان اوين به زندان رجايی‌شهر که محل نگهداری مجرمان خطرناک است، منتقل و در اين زندان نگهداری شد.

مهسا امرآبادی همسر مسعود باستانی نيز که روزنامه‌نگار است، نخستين بار در خرداد سال ۸۸ بازداشت و حدود سه ماه را در بند انفرادی ۲۰۹ سپری کرد.

امرآبادی دومين بار در اسفند ۸۹ به بهانه حضور در تجمع‌های اعتراضی به زندان خانگی مير حسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران جنبش اعتراضی سال ۸۸، توسط حفاظت اطلاعات سپاه بازداشت شد در حالی که او در این تجمع شرکت نداشت.

مهسا امرآبدی به يک سال حبس تعزيری و چهار سال حبس تعليقی محکوم شد و ۲۲ ارديبهشت‌ماه سال جاری برای اجرای حکم خود به زندان اوين رفت.

اين دو روزنامه‌نگار در تمام مدتی که در زندان به‌سر می‌برند از ديدار يکديگر محروم بوده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.