ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد از ديدارهای اشتون در ایران به نماز جمعه کشيده شد

محمد امامی کاشانی، امام جمعه

محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران در ادامه انتقادهای تند مقام‌های حکومتی ايران به ديدار کاترين اشتون با فعالان حقوق بشر و زنان در ایران، به اين اقدام تاخت و آن را محکوم کرد.

محمد امامی کاشانی: می‌آيند ايران و به اسم حمايت از حقوق بشر با اين و آن ملاقات می‌کنند.

به‌گزارش منابع خبری ايران، امامی کاشانی با اشاره به سفر اخير کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا و هيأت مذاکره‌کننده کشورهای گروه ۱+۵ به تهران، گفت: "ديپلماتی از طرف ۱+۵ می‌آيد به ايران در مورد مسائل انرژی هسته‌ای اما به کارهای ديگر می‌پردازد، اين اقدامات نشانگر مسائلی است."

وی افزود: "می‌آيند ايران و به اسم حمايت از حقوق بشر با اين و آن ملاقات می‌کنند در صورتی‌که اعمال و جناياتی که همين‌ها در منطقه و دنيا انجام می‌دهند کاملا مثل همان تکفيری‌هاست."

محمد امامی کاشانی ادامه داد: "اين برای دنيا درسی است، البته دنيا آن ۱۰-۱۵ کشور بالاها نيستند منظورم آنها نيست، آنها اراذل و اوباش هستند که اگر امام زمان بيايد گردنشان را می‌زند، البته امام منتظر با ملت‌ها که همگی مظلوم هستند کاری ندارند."

کاترین اشتون در نخستین سفر خود به تهران، در روز هشتم مارس، روز جهانی زن با گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، وبلاگ‌نويسی که در زندان جان سپرد و نرگس محمدی، فعال حقوق زنان دیدار کرد.

اشتون در بیانیه‌ای که در پایان سفرش منتشر شد اعلام کرد: "کسی نباید از این‌که در سفر من به تهران تمرکز زیادی بر موضوع حقوق بشر بود تعجب کند. من با فعالان زن در ایران درباره شرایط این کشور گفت‌وگو کردم؛ فعالیت‌هایی که از روزنامه‌نگاری تا کمک به پناهندگان افعان؛ بخش‌های مختلف جامعه مدنی را در بر می‌گیرد."

اين ديدار با مخالفت‌های تندی از سوی گروهی از مسئولان حکومتی ايران روبه‌رو شد و وزارت خارجه ايران نيز آن را محکوم کرد.

در همين حال خبرگزاری تسنيم نوشت محمد صالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی موضوع دیدار اشتون با "فتنه‌گران" در این کمیسیون خبر داد و گفت: "این کمیسیون در اولین جلسه علنی مجلس تشکیل جلسه خواهد داد و موضوع اخیر و عاملان دیدار اشتون با چهره‌های فتنه را بصورت اسنادی و میدانی برررسی می‌کند."

همچنين قرار است در هفته آينده وزيران امور خارجه و اطلاعات ايران به مجلس بروند و به سئوال‌های نمايندگان معترض به سفر کاترين اشتون پاسخ گويند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    چی‌ شده این‌همه هراس شما را گرفته؟ دیدار خانم اشتون با چند زن مبارز که در بین آنها یک مادر داغدار بوده، شما را به وحشت و توهین انداخته؟ سقوط استبداد خود را می‌بینید!؟ حق با شما است مرگ استبداد شما و نابودی دستگاه استبداد دینی و آزاد شدن اذهان مردم از خرافات و اسیر بودن، نزدیک است. حمید

  • Majid

    "که اگر امام زمان بیاید گردنشان را می‌زند" بُزک نمیر بهار میاد - کُمبُزه با خیار میاد که اگر عقل بیاید گردن آخوندان را میگَزَد