ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکایت ۲۸ تن از زنان درویش از ماموران نیروی انتظامی

شماری از زنان درویش‌ که در پی ضرب و شتم ماموران، آسیب ‌دیده‌اند در نامه‌ای به دادستان تهران خواستار رسیدگی به جرایم ماموران امنیتی و معرفی درویش‌های بازداشتی به پزشکی قانونی شده‌اند.

۲۸ تن از زنان درویش که در دومین روز از گردهمایی اعتراضی درویش‌های سراسر ایران نسبت به وضعیت درویش‌های زندانی در مقابل دادستانی تهران، توسط ماموران گارد ویژه مورد ضرب و جرح قرار گرفته بودند، با تنظیم شکایت‌نامه، از ماموران انتظامی مستفر در محل شکایت کردند و خواستار معرفی و توبیخ آنان شدند.

به گزارش وب‌سایت مجذوبان نور، طی روزهای گذشته با اعلام اعتصاب درویش‌های زندانی، بیش از دوهزار نفر از دراویش سراسر کشور به منظور همدلی و حمایت از این زندانیان در مقابل زندان دست به اعتصاب غذا زدند و روزهای هفدهم و هجدهم اسفندماه مقابل دادستانی تهران تحصن کردند. تحصن کنندگان خواستار ادامه درمان درویش های زندانی در مراکز درمانی تخصصی و همچنین بازگشت دو درویش تبعید شده به همراه سعید مدنی فعال سیاسی و پژوهشگر از زندان رجایی‌شهر به زندان اوین شدند. این گردهمایی مسالت‌آمیز اما با دخالت نیروهای امنیتی و انتظامی به اغتشاش کشیده شد.

شماری از درویش‌های زن که در پی ضرب و شتم ماموران، آسیب ‌دیده‌اند در نامه‌ای به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران خواستار رسیدگی به جرایم وقوع یافته توسط ماموران امنیتی و معرفی درویش‌های بازداشتی به پزشکی قانونی شده‌اند.

در پی حمله نیروهای امنیتی به درویش‌های زن، ازجمله پریسا اسلامی دچار شکستگی دندان، سمیه علایی وکیل دادگستری دچار شکستگی سر و خونریزی شدید صورت، منظر ملک محمدی دچار شکستگی دست، نازیلا نوری دچار جراحاتی در ناحیه دست و شکوفه یداللهی و سپیده مرادی دچار کبودی‌های متعدد ناشی از ضربات باتوم شده‌اند.

این زنان در شکایت‌نامه خود از ماموری به اسم علی نظری نام برده‌اند که شکوفه یداللهی٬ مادر کسری نوری را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده است.

 در این نامه توضبح داده‌ شده که مامور یادشده روسری مادر کسری نوری را از سرش کشیده و با کشیدن مو‌ها و توسل به زور، سعی در انتقال وی به ون نیروی انتظامی داشته است. ضرب و شتم زنان درویش حاضر در گردهمایی اعتراضی، برداشتن چادر، مقنعه و روسری و کشیدن مو‌های آنان و همچنین فحاشی و افترا و تهمت از مواردی بوده که در این شکایت مطرح شده است.

سمیه علائی٬ وکیل دادگستری و درویش گنابادی که شاهد عینی برخورد ماموران امینتی با دراویش زن بوده پیگیری این شکایت را برعهده گرفته و شکایت این زنان را تقدیم دادستانی تهران کرده است.

کسری نوری حمیدرضا مرادی، مصطفی دانشجو، امیر اسلامی، افشین کرم‌پور، امید بهروزی، مصطفی عبدی، فرشید یداللهی، رضا انتصاری و عبدالغفور قلندری‌نژاد چهارده روز است  که در اعتراض به وضعیت زندانیان بیمار، تبعید زندانیان سیاسی و عقیدتی و شرایط نامناسب زندان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.