ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معیارهای صدور مجوز برای فیلم‌های سینمایی اعلام شد

شورای پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی اهداف، اولویت‌ها و ضوابط اعطای مجوز ساخت در سال ۹۳ را اعلام کرد.

شورای پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی اهداف، اولویت‌ها و ضوابط اعطای مجوز ساخت در سال ۹۳ را اعلام کرد.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در برنامه دولتش وعده داده بود که ملاک‌های سانسور را در اختیار هنرمندان و نویسندگان قرار دهد. در آستانه گردش سال ۹۳، سازمان سینمایی کشور در عرصه فیلمسازی به این وعده عمل کرده است.

شورای پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی اعلام کرده است که در سال ۹۳ سازمان سینمایی کشور در وهله نخست به فیلم‌هایی مجوز ساخت می‌دهد که به «تحکیم و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، « تحکیم نهاد خانواده»، « ایجاد و تقویت فضای امید، کار و تلاش و نشاط اجتماعی» و همچنین به « ایجاد وتقویت روحیه احترام به اخلاق و قانون در روابط اجتماعی» پرداخته باشند.

فیلم‌های قهرمان‌محور، کمدی و فیلم‌هایی برای کودکان و نوجوانان از اولویت‌های بعدی سازمان سینمایی کشور است.

در اولیت‌بندی سازمان سینمایی کشور برای سینمای اجتماعی و انتقادی ایران جایی در نظر گرفته نشده است. شورای پروانه ساخت فقط در آخرین بندهای این اولویت‌بندی به سینمای اجتماعی ایران اشاره می‌کند و می‌گوید اگر فیلم‌‌های اجتماعی، واقع‌بینانه باشند و نیز «با نگاه نقادی مشفقانه، منصفانه و مصلحانه» ساخته شده باشند، به آنها مجوز ساخت می‌دهد. اما هیچگونه ملاکی برای «واقع‌بینی»، «تشویق»، «انصاف» و «اصلاح» تعیین نکرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.