ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مأموران شهرداری تهران مجسمه‌های پرويز تناولی را بردند

گروهی از مأموران شهرداری تهران با ورود به خانه پرويز تناولی، هنرمند مجسمه‌ساز، تعدادی از مجسمه‌های وی را بردند.

گروهی از مأموران شهرداری تهران با ورود به خانه پرويز تناولی، هنرمند مجسمه‌ساز، تعدادی از مجسمه‌های وی را بردند.

پرويز تناولی رکورددار فروش آثار هنری ايرانی در حراج کريستی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پرويز تناولی گفت: "اين آثار به همراه خانه من در سال ۱۳۸۲ توسط شهرداری خريداری شد تا موزه‌ای به نام من درست شود."

وی افزود: "در شروط قرارداد ذکر شده است که آثار من به شرطی فروخته می‌شود که در خانه من که به شکل موزه درخواهد آمد نگهداری شوند؛ يعنی موجوديت اين قرارداد منوط به ماندن آثار در خانه من است."

تناولی گفت: "در دوره اول رياست‌جمهوری احمدی‌نژاد به من اعلام کردند که جريان موزه منتفی است و نمی‌خواهند برای من موزه درست کنند. من هم گفتم مهم نيست پس قرارداد منتفی است ولی شهرداری اعلام کرد که آثار را به من پس نخواهد داد."

وی با بيان اينکه نزديک به ۵۸ اثر در اين قرارداد حضور دارند، گفت: "من در همان سال ۸۲ که گفتند موزه بی‌موزه، به دادگاه رفتم و بعد از شش سال توانستم خانه‌ام را پس بگيرم. دادگاه حکم داد که خانه به من بازگردانده شود، ضمن اينکه من هم پول آثار و هم پول خانه را به شهرداری بازپس دادم."

نويسنده کتاب "تاريخ مجسمه‌سازی ايران" افزود: "عصر ۲۵  اسفند من در کارگاهم خواب بودم که مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آمده و با يک قفل‌ساز در خانه من را شکسته و باز کرده‌اند و با وضعی اسفناک مجسمه‌ها را برده‌اند."

پرويز تناولی افزود: "من اصلا بحثم اين نيست که مجسمه‌ها تا تعيين تکليف‌شان کجا باشند، بلکه حرف من اين است که طرز برخورد با يک اثر هنری بسيار بد بوده و نبايد اين‌گونه باشد که آثار را با جرثقيل جابه‌جا کرده و چند تا از آن‌ها را به زمين زده و روی زمين بکشند تا آسيب ببينند. حمل اين مجسمه‌ها به قدری بد بود و مجسمه‌ها تا حدی آسيب ديدند که فکر می‌کنم برای ترميم آنها بيش از يک سال و نيم وقت صرف شود."

پرويز تناولی، هنرمند مجسمه‌سازی ايران و خالق مجموعه "هيچ" و "ديوارهای پرسپوليس" و رکورددار فروش آثار هنری ايرانی در حراج کريستی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.