ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جواد لاريجانی از عفو سکينه محمدی خبر داد

محمدجواد لاريجانی دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ایران اعلام کرد سکينه محمدی آشتيانی، زنی که به سنگسار محکوم شده بود عفو شده است.

محمدجواد لاريجانی دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ایران امروز سه‌شنبه ۲۷ اسفندماه در آخرين نشست خبری خود در سال ۹۲ از عفو سکينه محمدی آشتيانی خبر داد.

سکينه محمدی در سال ۱۳۸۵ به سنگسار محکوم شده بود.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد لاريجانی با بيان اين‌که "پرونده سکينه محمدی حدود چهار ماه محور عظيم تهاجم عليه نظام بود"، گفت: "اين فرد به اعدام محکوم شده بود اما در صحنه بين‌المللی سر اين موضوع غوغايی را به پا کردند."

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ایران افزود: "ما به اين موضوعات توجه نکرديم تلاش کرديم رضايت شکات را گرفتيم و وی محکوم به ۱۰ سال حبس شد و پس از مدتی به دليل رفتار خوبی که در زندان داشت مشمول عفو شد."

سکينه محمدی در سال ۱۳۸۵ در دادگاهی در ایران به اتهام "روابط نامشروع" و مشارکت در قتل همسرش به سنگسار محکوم شده بود و اين محکوميت در جهان بازتاب گسترده‌ای يافت.

در آن زمان از سوی حکومت ایران اعتراض‌ نهادهای مدافع حقوق بشر به‌عنوان "دخالت در امور داخلی" قلمداد شد و محمد مصطفایی، وکیل سابق سکينه محمدی، به دنبال فشارهای امنیتی مجبور به خروج از کشور شد و سپس وکیل دیگر او، جاوید هوتن کیان دستگير شد و تا مردادماه سال جاری در زندان بود.

در مهرماه سال ۱۳۸۹ نيز دو روزنامه‌نگار آلمانی که به ایران رفته بودند تا با سکينه محمدی و وکلايش مصاحبه کنند بازداشت شدند و چند ماه در زندان به‌سر بردند.

جواد لاريجانی گفت: "ما اطلاع‌رسانی مناسبی نکرديم در مورد اين پرونده و همين باعث شد در صحنه بين‌المللی مطرح شود."

وی تأکيد کرد: "در اين پرونده ممکن است بحث سنگسار مطرح شده باشد اما جرم اصلی‌اش قتل بود. جرم مدنظر دادگاه قتل عمد بود."

اين در حالی است که دی‌ماه ۱۳۹۰ مالک اژدرشریفی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفته بود: "این خانم دو اتهام داشت، یکی عمل نامشروع در حال احصان که حکمش رجم (سنگسار) است و دیگری معاونت در قتل شوهر که بابت آن به ۱۰ سال زندان محکوم شده است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Sakineh Ashtiani, Once Sentenced to Stoning Execution, to Be Released | برای ایران آزاد mission free iran

    […] http://www.radiozamaneh.com/130752 […]

  • samad

    یه کم فشار بین المللی این کفتارهای سمج رو وادار به چه کارهایی نمی کنه. بزودی 4 تا زندانی رو آزاد می کنن موسوی و کروبی رو هم به بازی می گیرن و در دهن دنیا رو می بندن. کاش فشارهاشون ادامه داشته باشه

  • سیما

    اینا هر غلطی دلشون میخاد میکنند تا گندش در بیاد اون وقت به اما و اگر می افتن بی پدرا.سنگ سار غلط ترین حکم بشری و مال احمق ترین انسانها به خصوص مذهبی ها و خصوصا مسلمانان هست.

  • farshid

    من باورم نمیشه. حرف‌های جواد لاریجانی حرف نیست.