ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیلم‌هایی که اهمیت دارند

از ۲ تا ۱۰ فروردین (۲۲ تا ۲۸ مارس) چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم Movies That Matter فیلم‌هایش را در سینماهای هلند به نمایش می‌گذارد.

از ۲ تا ۱۰ فروردین (۲۲ تا ۲۸ مارس) چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «موویز زت متر» (Movies That Matter) فیلم‌هایش را در سینماهای هلند به نمایش می‌گذارد. اهمیت این جشنواره در آن است که به طور ویژه به موضوع‌های آزادی، عدالت و حقوق بشر می‌پردازد.

این جشنواره که از مارس ۲۰۰۶ آغاز به کار کرده، به عنوان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم مستند در اروپا شناخته شده است.

تکا رایوخفر (‌ Taco Ruighaver) مدیر این جشنواره به رادیو زمانه گفت: «جشنواره "موویز زت متر" هر سال دو برنامه تحت عنوان‌ Matter Of Act، و Camera با موضوع عمل و عدالت ارایه می‌دهد که در بخش "متر آف اکت" با همکاری با جشنواره فیلم سازمان عفو بین الملل، نمایش ده فیلم مستند درباره موضوعات حقوق بشری را در برمی‌گیرد.»

تکا رایوخفر، مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم «موویز زت متر»

«دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند» ساخته محمد رسول‌اف هم در این جشنواره به نمایش درمی‌آید.

آقای رایوخفر با اشاره به حضور این فیلم می‌گوید مستند «دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند» یکی از بهترین فیلم‌های امسال این جشنواره است.

امسال در این جشنواره حدود ۱۷ فیلم از فیلمسازان شناخته‌شده و مهم جهان به نمایش گذاشته خواهد شد.

این جشنواره با همکاری جشنواره فیلم عفو بین‌الملل در خارج از اروپا نیز فعالیت می‌کند و در کشور‌های آفریقایی و آسیایی و آمریکای لاتین و نیز اروپای شرقی فیلم‌هایش را نمایش می‌دهد و در تربیت فیلمسازان جوان و برجسته کردن موضوع حقوق بشر تأثیرگذار است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.