ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مالزی و استرالیا تصاویر ماهواره‌ای در مورد هواپيمای ناپديد شده را بررسی می‌کنند

ناپديد شدن هواپيمای شرکت هوایی مالزی همچنان در پرده‌ای از ابهام است. استراليا گفت تصاوير ماهواره‌ای يافته که ممکن است به اين هواپيما مربوط باشد. مالزی با استراليا در اين‌باره تحقيق خواهد کرد.

هشام‌الدين حسين، سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی اعلام کرد که با هیأت کارشناسان استراليايی ديدار خواهد کرد تا ارتباط دو شیء ديده شده در تصاوير ماهواره‌ای با هواپيمای ناپديد شده خطوط هوايی مالزی را بررسی کنند.

چهار فروند هواپيمای نظامی به اقيانوس هند اعزام شدند تا در مورد دو شیء يافت شده در این اقيانوس تحقيق کنند.

به‌گزارش رويترز، سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی از يافتن اين سرنخ ابراز خوشحالی کرد.

تونی آبوت، نخست‌وزير استراليا به نمايندگان پارلمان اين کشور گفته بود اشيائی در تصاوير ماهواره‌ای ديده شده که گمان می‌رود متعلق به هواپيمای اِم اچ ۳۷۰ شرکت هوايی مالزی باشد که دو هفته پيش با ۲۳۹ مسافر در مسير مالزی به پکن ناپديد شد. وی اما تأکيد کرد که اطمينانی به اين موضوع نيست.

امروز پنج‌شنبه، ۲۹ اسفندماه (۲۰ مارس) چهار فروند هواپيمای نظامی به اقيانوس هند اعزام شدند تا در مورد دو شیء يافت شده در این اقيانوس تحقيق کنند.

سخنگوی گروه استراليايی جست‌وجوی هواپيمای ناپديد شده گفت بررسی اين موضوع می‌تواند چند روز طول بکشد.

دولت مالزی نيز برای يافتن هواپيمای ناپديدشده، از دستگاه‌های اطلاعاتی جهان به‌ويژه اف.بی.آی، پليس فدرال آمريکا، برای حل مسأله کمک خواسته است.

هواپیمای اِم اچ ۳۷۰ خطوط هواپیمایی مالزی، در نخستین ساعات روز شنبه، هشت مارس، در خلیج تایلند از رادارهای غیرنظامی محو شد، و حدود یک ساعت بعد رادار نظامی مالزی، آن را در غرب مالزی و در جنوب جزیره پوکه و در تنگه مالاکا ردیابی کرد. این آخرین ردی است که رادارهای مالزی به تنهایی توانستند از این هواپیما ارائه دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    یشر با این همه دانش و تکنولوژی باز هم نشان داد که بسیار ناتوان است و هنوز بعد از قریب به دو هفته از این اتفاق نتوانسته با قاطعیت محل سقوط هواپیما را پیدا نماید و حتمآ در آینده تمهیدات بیشتری برای چنین حوادثی صورت میگیرد .