ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح خانه‌های میانی برای فرزندان بهزیستی در سال ۹۳

قرار است جوانانی که از سازمان بهزیستی ترخیص می‌شوند، در صورتی که به تنهایی قادر به ساماندهی زندگی خود نشوند، در یک خانواده تحت عنوان «خانه‌های میانی» زندگی کنند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد قرار است جوانانی که از سازمان بهزیستی ترخیص می‌شوند، در صورتی که به تنهایی قادر به ساماندهی زندگی خود نشوند، در یک خانواده تحت عنوان «خانه‌های میانی» زندگی کنند.

به هر فرد رشدیافته در سازمان بهزیستی هنگام ترخیص، تنها ۹ میلیون تومان داده می‌شود

مطالعه کارشناسی این طرح در سال ۱۳۹۲ انجام شده است و به احتمال قوی در سال ۱۳۹۳ به مرحله اجرا خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روز جمعه  یکم فروردین ماه سال جاری، ضمن اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت سازمان بهزیستی درصدد است تا طرح خانه‌های میانی را به دولت ارائه کند تا از این مدخل، تسهیلات بیشتری برای نوجوانان و جوانان تحت حمایت بهزیستی ارائه و امکان ورود آنها به جامعه با مراقبت بیشتر فراهم شود.

به گفته این مقام مسئول، هدف طرح خانواده میانی، طراحی یک «شبه خانواده» برای افرادی است که «پس از ترخیص از مجتمع‌های وابسته به سازمان بهزیستی»، قادر به «ساماندهی» خود نمی‌شوند. بر اساس طرح یاد شده آنان می‌توانند «در قالب یک خانواده محوری با یک گروه چند نفره همراه با مددکار سازمان بهزیستی» زندگی کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه پدران و مادران حتی پس از اینکه فرزندان‌شان به بلوغ جسمی و فکری می‌رسند نیز با نگرانی شرایط آنها را دنبال می‌کنند، افزود: «وقتی فرزندان بهزیستی ترخیص می‌شوند، واقعاً در جامعه رها می‌شوند. در واقع یک خانواده شکل گرفته و عادت کرده در بهزیستی، به ناگاه فارغ از هر تعلقی در جامعه رها می‌شوند.»

ربیعی درباره "خانه‌های میانی" گفته است وقتی فرزندان بهزیستی ترخیص می‌شوند، به ناگاه فارغ از هر تعلقی در جامعه رها می شوند

به هر فرد رشدیافته در سازمان بهزیستی هنگام ترخیص، تنها ۹ میلیون تومان داده می‌شود. ربیعی با تأکید بر ناچیز بودن این مبلغ گفت: «اگر از افراد مراقبت نشود با رفتن آنها به جامعه این پول نیز از بین می‌رود.»

وی بهترین حالت را اینگونه دانست که خانواده‌های علاقه‌مند و دارای شرایط، «پذیرای فرزندان بهزیستی» باشند و افزود: «تجربه نشان داده هنگامی که این کودکان به آغوش خانواده‌ای می‌روند، با حالت طبیعی‌تری رشد می کنند.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه لازم است کارفرمایان، هنگام جذب نیروی کار، به جوانان رشدیافته در سازمان بهزیستی توجه کنند، اعلام کرد به زیرمجموعه اقتصادی وزارت تعاون گفته اگر قرار است جذب نیرویی انجام شود، لازم است «فرزندان بهزیستی» در اولویت قرار بگیرند.

تا به امروز شمار زیادی از فرزندان بهزیستی ازجمله در ورود به دانشگاه با موفقیت‌هایی روبه‌رو بوده‌اند و چند تن از آنان با کسب رتبه‌های بالا در کنکور، عضو بنیاد نخبگان شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.