ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعدام يکی از مرزبانان ربوده شده ايرانی تأييد شد

پس از آن‌که مقامات ایرانی خبر اعدام يکی از مرزبانان ربوده شده ايرانی توسط گروه جيش‌العدل را تکذیب کرد، معاون امنيتی و انتظامی استاندار سيستان و بلوچستان خبر را تأييد کرد.

در حالی که پيش از اين مقامات ایرانی خبر اعدام جمشيد دانايی‌فر، يکی از مرزبانان ربوده شده ايرانی توسط گروه جيش‌العدل را تکذیب کرده بودند، معاون امنيتی و انتظامی استاندار سيستان و بلوچستان این خبر را تأييد کرد.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ايرنا، علی‌اصغر ميرشکاری روز دوشنبه، چهارم فروردين‌ماه، اعلام کرد که این خبر بر اساس تحقيقات تأييد شده است.

حسين‌علی امیری، سخنگوی وزارت کشور، و علی اوسط هاشمی، استاندار سيستان و بلوچستان، نيز در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران، ايلنا، اين خبر را تأييد کرده‌اند.

گروه «جیش‌العدل» شامگاه يکشنبه، سوم فروردین‌ماه، اعلام کرد که جمشید دانایی‌‌فر را اعدام کرده، اما حسین‌علی امیری، قائم مقام وزیر کشور ایران، در واکنش به این اطلاعیه جیش‌العدل به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نخست گفت: «با وجود انتشار برخی اخبار مبنی بر این‌که جیش‌العدل اعلام کرده که یکی از سربازان ایرانی را به شهادت رسانده است، این خبر تأیید نمی‌شود.»

علی‌اصغر ميرشکاری گفته است که جمشيد دانايی‌فر تنها درجه‌دار از ميان پنج مرزبان ربوده شده بود.

ایرنا به‌نقل از موسی دانايی‌فر، برادر کوچک‌تر جمشيد دانايی‌فر، نوشته است: «جمشيد دانايی‌فر متولد ۱۳۶۶ محمدآباد سيستان و دارای مدرک ديپلم است که از سه سال پيش در مرزبانی مشغول به خدمت شده است.»

به‌گفته وی جمشيد دانايی‌فر دوسال پيش ازدواج کرده و نخستين فرزندش ۱۰ روزه است و هنوز پدر و فرزند، يکديگر را نديده‌اند.

در اطلاعیه جیش‌العدل آمده بود: «پاسدار گروهبان یکم جمشید دانایی‌فر در راستای اعلام قبلی سازمان مبنی بر قصاص خون شهید علی نارویی به دار آویخته شد و جسد وی در قبال اجساد ۵۰ تن از شهدای راه آزادی مبادله خواهد گشت.»

جیش‌العدل همچنین به حکومت ایران هشدار داد که «اگر تا ۱۰ روز دیگر از این تاریخ (یکشنبه، سوم فروردین) به درخواست سازمان مبنی بر آزادی زندانیان اهل سنت اقدام نکند، یک تن دیگر از پاسداران رژیم به دارآویخته خواهند شد.»

پنج مرزبان ایرانی روز جمعه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۲، در منطقه مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان ناپدید شدند. پس از این رویداد گروه جیش‌العدل با انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی مسئولیت ربودن این افراد را به عهده گرفت.

پیش از این در روز ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۲، خبر آزادی این مرزبانان در عملیات توسط نیروهای پاکستانی منتشر شد، اما بعد این خبر تکذیب گردید.

۲۶ اسفندماه حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی ایران، از برکناری و معرفی چند «فرمانده خطاکار» در پیوند با ربودن پنج مرزبان ایرانی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

ماه گذشته صدها تن از اهالی سینما و فرهنگ ایران در نامه‌ای خطاب به سازمان ملل، شخصیت‌های جهانی و دولت پاکستان، از آن‌ها خواستند تا در راه آزادی پنج مرزبان ایرانی ربوده شده تلاش کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Bahram

    رژیم جنایتکار اسلامی مسٔول قتل این درجه دار است.سران رژیم درست در حد آدم کشانی هستند که آن درجه دار را کشته اند. دلیلی ندارد نتوانند با همکاران خود توافق کنند.باید رژیم با تروریستها که زبان هم را خوب میفهمند قبل از اینکه باز هم جان دیگری را بگیرند بتوافق برسند.

  • هاگن

    من و خیلی از دوستای من, صبح های زمستون کرمان که باید مدرسه می رفتیم رو به احتمال زیاد هیچ وقت فراموش نمیکنیم.. حالا کافیه فقط یه لحظه خودمون رو جای سرباز ها بذاریم! از دیروز که این اتفاق برای این سرباز افتاده, در بعضی جاها میخونم که عده ای, که فیلم به گروگان گرفته شدن این ها رو دیده اند, میگن اینا خوب از مرزها دفاع نکردن و وظیفشون رو انجام ندادن و این ها رو به رگبار نبستن در حالی که رگبار داشتن و چرا با بیژامه بودن و دمپایی و کز کرده دور آتیش و .... اگر شما فقط یک روز صبح زمستانی در چادر در منطقه ای کویری با اون لباس هایی که این ها تنشون بود زندگی کرده بودین, به خودتون اجازه نمیدادین که از این حرف ها بزنید!! اون هم برای این پنج نفر که جزو نیروهای نظامی ایران نبودن و در نتیجه حرفه ای هم نبودن. L

  • ستاره

    رهبر مستضعفان جهان عمامه شان را بالاتر بکشند! مسئول مستقیم این فاجعه علی خامنه ایست.