ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انصراف از دریافت یارانه نقدی؛ مقاومت و شروط مردم

اظهارنامه‌های جدید دریافت یارانه به زودی توزیع می‌شوند. دولت از بی‌پولی می‌نالد و مردم را به چشم‌پوشی از یارانه نقدی فرا می‌خواند. مردم اما شروطی برای گذشت از یارانه دارند.

 اظهارنامه‌های جدید دریافت یارانه به زودی توزیع می‌شوند. دولت از بی‌پولی شکوه می‌کند و مردم را به چشم‌پوشی از یارانه نقدی فرا می‌خواند. مردم اما شروطی برای گذشت از یارانه دارند.

دولت روحانی برای پرداخت یارانه نقدی ۱۰۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه دارد. معاون روحانی می‌گوید: «۲۲ هر ماه دلشوره پرداخت یارانه‌ها را داریم.»

قرار است در فاصله ۲۰ تا ۲۹ فروردین، فرم‌های «خوداظهاری یارانه نقدی» توزیع شوند. دولت یازدهم امیدوار است در این مرحله، شمار قابل توجهی از یارانه بگیران از فهرست خارج شوند. به این منظور، کمپبن "نه به یارانه" به راه افتاده است.

اگر پیش‌بینی دولت متحقق شود، دایره دریافت‌کنندگان یارانه نقدی در مرحله جدید به نصف یا یک سوم کاهش می‌یابد. اما مرور نظرات مردم در باره انصراف از یارانه و وعده‌های دولت، نشانگر بی‌اعتمادی آنها و ترس از آن است که نقد را بدهند و نسیه بگیرند.

گزیده‌ای از نظرات مردم  می‌تواند بیانگر چرایی این سوءظن و بیم از آینده اقتصادی باشد. این نظرات از  گزارش‌های خبرگزاری فارس، سایت‌های "الف"، "تابناک" و برنامه تلویزیونی پایش استخراج شده‌اند.

      ● کسی در خوداظهاری راست نمی‌گوید. در کشور ما مسئولان همیشه به مردم دروغ گفته‌اند به همین دلیل کمتر کسی رضایت دارد که حرف دولت را باور کند و   انصراف دهد.

      ● پولی که از جیب مردم برود  برگشت ندارد. با توجه به بی‌اعتمادی به دولت راضی به انصراف از دریافت یارانه‌ها نیستم. مگر قرار نبود ۳۰ درصد درآمد حاصل  از هدفمندی به تولید داده شود؟ این دولت هم مانند دولت قبل است تنها تفاوتش این است که خوب میداند با ادبیات متفاوت چگونه مردم را توجیه کند.

    ● من حاضرم یارانه هم نگیرم و حتی کمک مالی بکنم به شرط انکه اول کل درامد مملکت فقط خرج داخل مملکت شود و دوم این که آزادی رسانه‌ها و سایت‌ها   بیشتر شود تا اگر کسی دزدی کرد بتوانم آبرویش را ببرم و کسی جلویم را نگیرد.

     ● اول با کسی که از پول مردم رفته و پانصد میلیون تومان غذا خورده برخورد شود تا من مطمئن شوم اگر انصراف دهم کسی با پول من غذا نمی‌خورد.

     ● دولت ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان از حقوقم مالیات برداشت می‌کند، در حالی که سازمان های بزرگ مالیات نمی‌دهند. با گرفتن یارانه حس می‌کنم بخشی از آن جبران می‌شود. مسئولان عنوان می‌کنند که به نفع اشتغال و سلامت از دریافت یارانه انصراف دهیم اما مطمئن هستم که دولت هیچ کاری برای اشتغال نمی‌کند.

     ● ترجیح می‌دهم پول یارانه را خودم به نیازمندان بدهم. حتی اگر دولت پول یارانه مردم را هم دریافت کند باز هم مطمئن هستم که برای بیکاری و سلامت کار مفیدی نمی‌کند.

    ● رایگان کردن سلامت وظیفه دولت است، دلیلی ندارد مردم انصراف دهند تا دولت برای رایگان کردن سلامت اقدام کند.

    ● اول با رانت‌خوارها و سی نفری که ۸۰ هزار میلیارد تومان از پول مردم دست آنهاست برخورد شود تا خیالمان راحت شود که اگر انصراف دهند پول انصرافی دست این افراد نمی‌افتد.

    ● من و خواهر و برادرم اگر سرکار می‌رفتیم و یک شغل ابرومند و درشان تحصیلات‌مان داشتیم هر کدام دستکم ماهی ششصد تومان حقوق می‌گرفتیم، بعد به پدر و مادرمان می‌گفتیم از یارانه انصراف بدهند. اما انصراف بدهیم از بی‌تدبیری این‌ها همینطور بیکار بمانیم دیگر فردا که باید بیاییم سرخیابان گدایی.

    ● با این تورم سرسام اور که حتی سیب زمینی را باید کیلویی ۴۰۰۰ تومان بخریم و با افزایش حقوق کمتر از نرخ تورم شما هر سال قدرت خرید ما را کاهش می‌دهید، چگونه من بازنشسته می‌توانم از یارانه انصراف دهم؟ کمی انصاف داشته باشید.

ربیعی، وزیرکار ایران تاکید کرده که انصراف از دریافت یارانه به‌معنای عدم نیاز به یارانه نقدی نیست، بلکه به‌ معنای گذشت از حق خود به‌خاطر منافع جامعه است. اسحاق جهانگیری معاون روحانی نیز از مردم خواسته به "کمپین نه به یارانه" بپیوندند تا دولت برای طرح‌های عمرانی و درمانی خرج کند.

کاربران فیسبوک زمانه هم در کامنت‌های خود در مورد این فراخوان‌ها نظر داده‌اند.

    ● معاون به گران شدن آب برق گاز بنزین نه بگو . چرا همیشه این ملت باید به پای بی‌برنامگی شما ها بسوزند؟ و اقا زادها به غارت این مملکت ادامه بدهند.

   ● کمپین نه به دزدی را هم خبر بدهند لطفا.

   ● اول بسیجی‌ها برن جلو و انصراف بدن!

   ● یارانه گرفتن باعث گرانی و تورم میشه به‌ دلیل تولید ضعیف تزریق پول نقد به بازار باعث گرانی اجناس میشه این نظر اقتصاددان های داخل ایران هست.

   ● يارانه نه اندازه حق مردم از نفته نه اندازه گرونى آب وبرق وبنزين... مگه ماگداييم؟ يارانه ما رو بديد برامون امکانات تامين اجتماعى درست کنيد.

   ● کمپین‌ات تو حلقم. آره ما باید نه به یارانه بگیم ببرین بدین دست فلسطینیا.

در نظرسنجی برنامه تلویزیونی پایش، ۵۱،۷ درصد مردم گفته بودند که درآمد حاصل از انصراف دریافت یارانه برای کمک به خانواده‌های کم درامد اختصاص داده شود. ۲۷،۰۷ درصد به  ارزان کردن دارو و درمان و ۱۴،۳۴ درصد به گزینه حمایت از تولید و اشتغال و ۶،۸۸ درصد به بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران رای داده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • papak

    عجب حکایتی ایست .دولت قبلی بارها اعلام کرد 20هزار میلیارد تومان خواهم داد و 40 هزار میلیارد تومان از مردم از طریق قبوض آب و برق و تلفن و.... پس خواهم گرفت .عجیب است که هنوز اسم این حقه بازی یارانه بازی گذاشته شده و به همان عنوان تکرار میشود.آنهمه پولهای دزدیده شده از مردم را که خودشان اعتراف کرده اند پس بگیرند نیاز به حذف یارانه(نصف پولی که از مردم میگیرند )نخواهد بود.

  • joeseph

    احمدی نزاد می گفت این پول اما م زمان است .پولش چه زود تمام شد.

  • jamal

    بهتر نیست کمپین نه به بمب و عودت صدها میلیارد دلار اختلاس شده بخزانه انجام دهند؟

  • Majid

    ☺ چه یارایی هنگامیکه شمائیل یک مُرده بر روی کاغذی مُرده بنام اسکناس چاپ شده و در بین جامعه ای بی تحرک و بی اعتنا به وضع مُردگی خود پخش میشود. پس همان که مُردگان را یارا و یا یاری نه که مُردگان را یاری نتوان.

  • maryam

    بدون یارانه هم میتوانم راحت زندگی کنم ولی هر زمان دزدان کلاهبرداران بزرگ ومشهور معرفی شدند از دریافت یارانه منصرف میشوم.