ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جایزه هانس کریستین اندرسن برای یک نویسنده ژاپنی

ناهوکو يوهاشی، نويسنده ژاپنی و يکی از بزرگ‌ترين نویسندگان داستان‌های تخیلی در آسيا جايزه ادبی هانس کريستين اندرسن ۲۰۱۴ را دريافت کرد.

ناهوکو يوهاشی، نويسنده ژاپنی و از نویسندگان برجسته داستان‌های تخیلی در آسيا، جايزه ادبی «هانس کريستين اندرسن» در سال ۲۰۱۴ را دريافت کرد.

ناهوکو يوهاشی، نويسنده ژاپنی و يکی از بزرگ‌ترين نویسندگان داستان‌های تخیلی در آسيا

نام این نويسنده ژاپنی همراه با راجر ملو، تصويرگر کتاب کودک اهل برزيل، به‌عنوان برنده بخش تصويرگری جايزه هانس کريستين اندرسن، روز دوشنبه چهارم فروردين‌ماه (۲۴ مارس) اعلام شد.

ناهوکو يوهاشی، متولد ۱۹۶۲ در توکیو است و با کتاب «موريبيتو: نگهبان ارواح» و دومين جلد آن «موريبيتو ۲: نگهبان تاريکی» در جهان مطرح شد.

وی که از کودکی شيفته اسطوره‌های سرزمين‌اش بوده است در سال ۱۹۸۹ نخستين رمان خود با نام «درخت مقدس» را نوشت.

رمان‌های «موريبيتو» در ۱۰ بخش، جهان منحصر به‌فرد جنگجويی به نام «بالسا» را شرح می‌دهد که در آن‌ها ريشه‌های آسيایی نويسنده بازتاب يافته است.

در مراسم روز دوشنبه هيأت داوران جايزه ادبی هانس کريستين اندرسن اعلام کرد که ناهوکو يوهاشی را به دليل توانايی ويژه‌اش در آفرينش جهان‌های گوناگون فانتزی و احترامش به طبيعت و انسان‌ها برگزيده است.

راجر ملو، برنده ديگر جايزه هانس کريستين اندرسن، يکی از مشهورترين تصويرگران کتاب کودک در برزيل است و در سال ۱۹۶۵ متولد شده است. او با آثارش طيف گسترده‌ای را مجذوب خود کرده است.

راجر ملو از مشهورترين تصويرگران کتاب کودک در برزيل است

راجر ملو تاکنون جوايز ملی و بين‌المللی متعددی را دريافت کرده است. نام او در سال ۲۰۱۰ نیز در ميان تصویرگرانی که به مرحله نهایی جایزه هانس کريستين اندرسن رسیده بودند قرار داشت.

هیأت داوران جايزه هانس کريستين اندرسن، راجر ملو را به‌دليل آن‌چه «کشف تاريخ و فرهنگ کشور برزيل در آثار او» نامید و اين‌که آثار او قدرت تخیل در کودکان را ارتقا می‌دهد، به‌عنوان برنده امسال برگزيد.

تاکنون چهار ایرانی نیز در بخش‌های تألیف و تصویر نامزد جایزه هانس کريستين اندرسن شده‌اند. هوشنگ مرادی کرمانی، نويسنده در سال ۱۹۹۲؛ محمدرضا یوسفی، نويسنده در سال ۲۰۰۰؛ نسرین خسروی، تصویرگر در سال ۲۰۰۲ و فرشید مثقالی، تصویرگر در سال ۱۹۷۴ نامزد این جایزه شده‌اند که از این میان فرشید مثقالی، برنده جایزه جهانی در بخش تصویرگری کتاب شد و هوشنگ مرادی‎ کرمانی نیز مورد تشویق هیأت داوران قرار گرفت.

جايزه ادبی هانس کريستين اندرسن هر دو سال يک بار اهدا می‌شود و آن را مهم‌ترين افتخار ادبی دانمارک می‌نامند.

قرار است برندگان سال ۲۰۱۴ جوايز خود را در سی‌وچهارمين کنگره دفتر بين‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY ) در ماه سپتامبر در مکزيکوسيتی دريافت کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.