ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین روز کاری هیأت دولت در سایه شعار رهبری

نخستین روز کاری هیأت دولت در سال ۱۳۹۳ در دفتر رئیس جمهوری «در سایه شعار رهبری» برای سال جدید برگزار شد. روحانی بر شعار «اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تأکید کرد.

نخستین روز کاری هیأت دولت در سال ۱۳۹۳ در دفتر رئیس جمهوری «در سایه شعار رهبری» برای سال جدید برگزار شد. در این جلسه وزیران و معاونان آنان حضور داشتند و حسن روحانی در سخنانی کلی، بر شعار «اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تأکید کرد.

روحانی: وجدان و انضباط کاری، نظم و ایثار و فداکاری و فاصله گرفتن از فساد و رانت‌خواری، لازمه شکوفایی اقتصادی

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی‌اش در حرم رضوی در مشهد، سال ۱۳۹۳ را «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» خوانده است. او در تشریح اهمیت فرهنگ نیز گفته بود: «فرهنگ مثل هوایی است که چه بخواهیم چه نخواهیم باید تنفس کنیم. بنابراین اگر تمیز باشد یا آلوده، اثر متفاوتی بر جامعه و کشور خواهد داشت.»

هم‌نوایی روحانی با خامنه‌ای

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در نخستین روز کاری دولت در سال جدید در هم‌نوایی با آیت‌الله خامنه‌ای، در جمع وزیران و معاونان‌شان گفت: «در دنیای امروز مسائل و مشکلات مرتبط با اقتصاد و فرهنگ دارای پیچیدگی‌هایی است که حل و فصل آن‌ها نیاز به تلاش گسترده دارد و این در حالی است که فرهنگ، اساس، بنیان و ریشه یک جامعه بوده و حرکت، رفتار، منش مردم از فرهنگ آن‌ها نشأت می‌گیرد.»

او همچنین گفت: «برای شکوفایی اقتصادی به وجدان کاری، انضباط کاری و نظم و ایثار و فداکاری و ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی و فاصله گرفتن از فساد و رانت‌خواری نیاز داریم.»

او در ادامه شکوفایی اقتصادی را با آنچه که «فرهنگ‌سازی» خواند، در پیوند دانست:  «نهادینه کردن این امور نیازمند فرهنگ‌سازی است و از این نظر توجه به فرهنگ بسیار حائز اهمیت است.»

«شعارزدگی» و دخالت نظامیان در فرهنگ

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بینش فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای را ستوده و به دعوت او مبنی بر گسترش سانسور بر همه شئونات زندگی لبیک گفته، اما سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد، درباره شعارهای سال آیت‌الله خامنه‌ای گفته است که این شعارها از جانب اصول‌گرایان در خطر «قشری‌گرایی» قرار دارند.

از سوی دیگر محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح ایران، در پیشنهادی به حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، خواهان حضور نماینده نیروهای مسلح در شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی که ریاست آن بر عهده رئیس‌جمهوری است، از نهادهای حکومتی ایران است که اعضای آن را آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، انتخاب می‌کند.

در آخرین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۵ اسفند ماه سال گذشته خورشیدی، آیین‌نامه سانسور برای همه جنبه‌های زندگی تدوین و به سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها ابلاغ شد. بر اساس این سند، دولت می‌بایست بر «فرهنگ رانندگی»، «فرهنگ خانواده» و «فرهنگ لباس» نظارت داشته باشد. حتی در تولید، ساختمان‌سازی، کشاورزی، صنعت و سیاست خارجی هم می‌بایست «فرهنگی» تدوین شود و دولت بر آن نظارت کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    لغو مرخصی نوروزی زندانیان سیاسی در ایران رادیو فرانسه: کانون مدافعان حقوق بشر در آخرین گزارش ماهانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، از « لغو مرخصی نوروزی » برای زندانیان سیاسی در ایران انتقاد کرده است. شیرین عبادی، رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در گزارش ماه اسفند این کانون، وضعیت حقوق بشر در ایران را مورد بررسی قرارداده و با استناد به اظهارات گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد و سایر نهاد های بین المللی حقوق بشری نوشته است انتخاب حسن روحانی، بعنوان رئیس جمهور ایران تغییری در وضعیت حقوق بشر در این کشور بوجود نیاورده است. خانم عبادی در این گزارش تاکید کرده است که « مسئولان ایرانی نه تنها درصدد رفع مشکلات برنیامده و در جهت بهبود وضعیت حقوق بشر گامی برنداشته اند بلکه گزارش های نقض حقوق بشر در ایران، از جمله گزارش دبیر کل سازمان ملل متحد را مغرضانه خواندند و به تهیه کنندگان آن، انواع تهمت های ناروا را زدند.» وی در ادامه، لغو مرخصی نوروزی زندانیان سیاسی را « دردناک » خوانده و افزوده است که « گفته شده است که علت لغو مرخصی زندانیان سیاسی مقابله با گزارش سازمان ملل متحد است که در این صورت این عمل دلیل دیگری بر اثبات گزارش های تنظیمی این سازمان و وخیم بودن وضعیت حقوق بشر در ایران است.» رئیس کانون مدافعان حقوق بشر سپس در متن اصلی گزارش خود از بازداشت ٣٢٢ نفر از فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در ماه گذشته خبر داده و گفته است شماری از دراویش گنابادی معترض به ممانعت از درمان دروایش زندانی نیز، از سوی نیروهای امنیتی و پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. گزارش کانون مدافعان حقوق بشر با ذکر جزئیاتی از تخطی های حقوق بشری در مورد زندانیان و بازداشت شدگان، به مواردی از توقیف روزنامه ها و شرایط ناگوار اقتصادی و اجتماعی کارگران ایرانی نیز اشاره کرده و نوشته است در ماه گذشته، مقام های قضایی ایران حکم اعدام ٢١ نفر را با اتهامات مختلف از جمله حمل و نگهداری مواد مخدر، آدم ربایی و زنا، به اجرا گذاشته اند

  • Neda

    مدیریت جهادی نسخه جدید مدیریت جهانی میباشد؟!

  • Majid

    چه نخستین روز باشد و چه روز آخر کار کار این نظام نبوده غیر از وعده و شعار 

  • بهنام

    برای ساختمان سازی پیشنهاد میکنم آجرها را ( چادر ) سرشان کنند تا بلکه فرهنگ نهادینه گردد و ساختمانها هم با حجاب شوند و از این حالت زیبا به در آیند .

  • kamal

    باید منتظر خفقان بیشتر و قطع یارانه ها بود؟!