ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاهی در ترکیه ممنوعیت استفاده از توئيتر را لغو کرد

پنج روز پس از آن‌که

پنج روز پس از آن‌که دولت ترکیه توئيتر را ممنوع اعلام کرد، دادگاهی در این کشور دستور آزاد کردن استفاده از این شبکه اجتماعی را صادر کرد.

انسداد شبکه اجتماعی توئیتر در ترکیه، با اعتراض شهروندان روبه‌رو شد

به‌گزارش خبرگزاری «دوغان ترکيه»، دادگاهی در روز چهارشنبه، ۲۶ مارس، دستور آزادی دسترسی دوباره به توئيتر را به مقامات مخابرات اعلام کرد.

با این حال بولنت آرينچ، معاون نخست‌وزير ترکیه نیز گفت که اين دستور زمانی به اجرا گذاشته خواهد شد که به‌شکل رسمی به مخابرات اعلام شود. همچنين در این‌باره می‌توان درخواست تجديدنظر کرد.

وکلای دادگستری و نیروهای اپوزيسيون از دادگاه خواسته بودند که فيلتر توئيتر را رفع کند، اما هنوز مشخص نیست دولت دستور دادگاه را به اجرا گذارد. دولت توئيتر را متهم می‌سازد که به‌رغم رأی دادگاه مطالبی را بر روی اين شبکه اجتماعی حذف نکرده است.

روز پنج‌شنبه، ۲۰ مارس، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه که زیر فشار اتهام فساد مالی قرار دارد، در یک سخنرانی انتخاباتی تهدید کرد که توئیتر را مسدود و با چنین شبکه‌هایی برخورد ریشه‌ای خواهد کرد.

اردوغان در مورد شبکه‌های اجتماعی گفت همه آن‌ها را خواهد بست و این‌که جامعه جهانی چه خواهد گفت برای او مهم نیست. نخست‌وزیر ترکیه با تأکید بر این‌که این موضوع به سرکوب آزادی بیان ربطی ندارد، افزود: «هر کس خواهد دید که جمهوری ترکیه تا چه اندازه قدرتمند است.»

اردوغان همچنین گفت که دخالت در زندگی خصوصی یا سرقت اسرار دولتی از طریق شبکه‌های اجتماعی آزادی بیان نیست. وی افزود: «ما با ممنوع کردن آن‌ها، اجازه این کار را نخواهیم.»

در ماه‌های اخیر خبرهايی متعددی از رسوايی مالی در ترکيه منتشر شد. شبکه‌های اجتماعی، از جمله توئيتر، در افشای دست داشتن مقام‌های ترکيه در فساد مالی نقش برجسته‌ای داشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.