ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گفت‌و‌گوی تلفنی پوتین با اوباما بر سر موضوع کریمه

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با باراک اوباما، همتای آمریکایی‌اش تلفنی صحبت کرد و راهکارهایی را برای گذر از بحران کریمه پیشنهاد داد.

بر اساس گزارش دفتر ریاست جمهوری در کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، شنبه، ۹ فرودین (۲۹ مارس) با باراک اوباما، رئيس جمهوری آمریکا تلفنی گفت‌و گو کرده است.

او در این گفت‌و‌گو راهکارهایی را برای گذر از بحران کریمه پیشنهاد داده است.

«قدم‌های احتمالی» برای گذر از بحران کریمه

پوتین در این تماس تلفنی گفته است می‌بایست «قدم‌های احتمالی» برای ثبات بخشیدن به منطقه کریمه و گذر از بحران در این منطقه با جامعه جهانی به بحث گذاشته شود.

او افزوده که راهکارهای مشخص برای گذر از بحران می‌بایست در گفت‌و‌گوی سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه با جان کری، همتای آمریکایی‌اش به بحث گذاشته شود.

دفتر ریاست جمهوری در کاخ کرملین گزارش داده که ولادیمیر پوتین خطر تندروی‌ها در کی‌یف را به باراک اوباما یادآوری کرده و هشدارهایی در این زمینه به رئیس جمهوری آمریکا داده است. علاوه بر این پوتین از ناآرامی‌ها در منطقه جدایی‌طلب ترانس‌نیستریا هم اظهار نگرانی کرده است.

روسیه از منطقه جدایی‌طلب ترانس‌نیستریا که در همسایگی اوکراین قرار دارد از نظر اقتصادی و سیاسی حمایت می‌کند.

تنگناهای مردم در منطقه ترانس‌نیستریا

پوتین در گفت‌و‌گوی تلفنی‌اش با باراک اوباما گفته است که منطقه ترانس‌نیستریا عملاً در محاصره قرار دارد و مردم در زندگی روزانه‌شان با تنگناهایی مواجه‌اند. با این حال رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرده که روسیه قصد دخالت نظامی در وضع بحرانی ترانس‌نیستریا را ندارد. او گفته است که در پی راهکاری «عادلانه و قابل قبول» در چارچوب مذاکرات  «۲ + ۵» است. این گروه شامل کشورهای روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا، اوکراین و ترانس‌نیستریا و همچنین کشورهای عضو «سازمان امنیت و همکاری اروپا»  است.

کاخ سفید اعلام کرده است که اوباما و پوتین با هم قرار گذاشته‌اند که وزیران امور خارجه دو کشور روسیه و آمریکا درباره بحران کریمه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند. بنا بر اعلام کاخ سفید، اوباما در گفت‌و‌گوی تلفنی‌اش با ولادیمیر پوتین خواهان عقب‌نشینی نیروهای نظامی روسیه از شبه‌جزیره کریمه شده و آن را پیش‌شرط هرگونه راه حل دیپلماتیک دانسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mehran

    اوباما:اگر اوکراین را هم تصرف کنی٬ پسرعمه دایی ات را هم محروم میکنم ! پوتین : .......