ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایرنا: «حضور حدود دو میلیون روحانی به مناسبت های مختلف در مدارس»

بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار روحانی در راستای همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، در مدارس حضور می‌یابند و به بیان احکام شرعی و مشاوره به دانش آموزان می پردازند.

بنابر یک گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار روحانی برای تبلیغ مذهبی در مدرسه‌های ایران حضور می‌یابند. ایرنا نوشته است فعالیت عمده آنها در مناسبت‌های گوناگون «انجام امور تبلیغی و مشاوره های مذهبی» است. در خبر ایرنا  از به کارگیری بیش از یک و نیم میلیون روحانی در مدارس سخن می‌رود، در حالی که در آمارهایی که تا کنون اعلام شده تعداد کل روحانیون حداکثر  ۳۰۰ هزار تن ذکر می‌شود.

روحانیت در مدارس

مجتبی ملکی، دبیر «ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش» روز یکشنبه، ۱۰ فروردین، به ایرنا گفت: «در راستای همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، طلاب و روحانیون روزی یک تا دو ساعت در مدارس حضور می یابند و به بیان احکام شرعی و مشاوره به دانش آموزان می پردازند.»

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، پیش‌زمینه حضور طلبه‌ها و روحانیون در مدرسه‌ها را «اقتضای شرایط فرهنگی و اجتماعی» بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ عنوان کرد. وی گفته است که روحانیون یاد شده «بدون ایجاد حقوق استخدامی و پرداخت هرگونه حق الزحمه در مدارس حضور می یابند.»

بنا بر گزارش‌های رسمی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و نهادهای دینی و تبلیغی از محل بودجه‌های دولتی هزینه‌هایی را دریافت می‌کنند.

در قانون بودجه سال ۱۳۹۲ مبلغی بیش از ١۶۱۰ میلیارد تومان برای هزینه‌های « نهادهای دینی» در نظر گرفته شده بود که بخشی از آن را حوزه‌ علمیه، محل آموزش طلبه‌های جوان، دریافت می‌کند.

محمد محمدی گلپایگانی، مسئول دفتر آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز به‌تازگی اعلام کرد که رهبر جمهوری اسلامی ماهانه ۱۸ میلیارد تومان برای «شهریه طلاب» در نظر می‌گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    آفت و انگلهای جدید نظام به شدت بیمار آموزشی ایران .

  • کوروش کبیر

    آن روز که حمید رضابابایی وزیرسابق آموزش وپرورش ازامضای موافقتنامه بین وزارت فوق وحوزه علمیه دراداره مدارس پرده برداشت طی مقاله ای نوشتم که روحانیت ازدوران قاجارتاکنون بدنبال تسلط بر دونهاد قوه قضاییه و آموزش وپرورش بوده است و درنهایت آنها همانطوریکه درتمام امور بااقتداء به شیخ فضل الله نوری حاکمیت را ازآن شرع می دانند در زمینه آموزش وپرورش هم مرید وی می باشند که دروس شیمی وفیزیک وریاضی را علومی می دید که به انکارخدا ودین ومذهب می رسد ولذا درفاز اول اعلام کردند که ۴۵۰۰ روحانی درمدارس مستقرمی شوند البته نظیرنمایندگان ولایت فقیه اولا نفش نظارت وجاسوسی دارند بعد هم که با چم وحم کاراشنا شدند با همکاری تعدادی کاسه لیس وبی شخصیت زمام امورآموزش وپرورش را دردست می گیرند والبته ناگهان خدمات فی سبیل الله آنها که فعلا با بودجه فرهنگی وتبلیغی ۱۱۶۰ میلیاردتومانی است خودبخود تبدیل به حقوق های چندمیلیونی ازبودجه آموزش و\رورش بدبخت می شود. اینها دشمن نظام آموزشی نوین ایران هستندکه با پایمردی  شیخ حسن رشدیه ازمکتبخانه قدیم تبدیل به وضعیت فعلی شد وازهراجظه برای اجرای افکارواپسگرایانه خوداستفاده می کنند. اینهم مطلبی که حدود ۴ سال قبل دراین خصوص نوشته بودم   http://www.persiancavalier.com/?p=604

  • حمید اهسته

    دانش اموزان باید از این فرصت برای به چالش کشیدن خرافات رایج و ایجاد تغییر در تفکر طلبه ها استفاده کنند.واین حمله را با ضد حمله پاسخ دهند.البته اپوزسیون هم باید در بسیج دانش اموزان در راه این هدف همه گونه اقدامی انجام دهد

  • رضا

    به نظرم خبر اشتباه است. تعداد ۲ ملیون روحانی (که در متن یک و نیم ملیون آمده و معلوم نیست اختلاف پانصدهزار تایی از کجا می آید) به معنای آن است که بیش از ۲ درصد جمعیت ایران روحانی هستند. این در حالیست که تعداد روحانیون طبق آمار غیر رسمی از تعداد مساجد کمتر است و به گفته آقای خاموشی کمتر از ۷۲ هزار نفر است. از سوی دیگر چظور ممکن است ۲ هزار روحانی آنگونه که در متن آمده، تنها هزار مدرسه را تحت پوشش قرار داده باشند؟