ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«در سه ماه بیش از ۱۵۰۰ نفر در نیجریه کشته شده‌اند»

سازمان عفو بین‌الملل از جامعه جهانی خواست تا رویدادهای نیجریه را جدی بگیرد چرا که به‌گفته این سازمان مدافع حقوق بشر ممکن است «جنایت علیه بشریت» در این کشور رخ داده باشد.

«سازمان عفو بین‌الملل» روز دوشنبه ۱۱ فروردین‌ماه (۳۱ مارس) در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز سال ۲۰۱۴ دست‌کم ۱۵۰۰ نفر در اثر حملات گروه اسلامی تندروی «بوکو حرام» در نیجریه و خشونت نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. بیش از نیمی از کشته‌شدگان را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند.

خودروی پلیس، سوخته در آتش در شهر مايدوگوری ـ پنج مأمور پلیس نیجریه در حمله ۲۵ مارس کشته شدند

عفو بین‌الملل از جامعه جهانی خواسته است که این رویداد را هر چه سریع‌تر و به‌شکلی جامع مورد تحقیق قرار دهد، چرا که می‌تواند به‌عنوان «جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت» شناخته شود.

نتسانت بلی، کارشناس بخش آفريقای این سازمان مدافع حقوق بشر، بیش از ۱۵۰۰ نفر کشته در سه ماه را «نشانه‌ای از وخیم‌تر شدن هر چه بيشتر اوضاع» در نیجریه دانست و گفت: «جهان نمی‌تواند اعدام‌های فراقضائی متعدد، حمله به غیرنظامیان و سایر موارد نقض قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرد.»

بنا بر اعلام عفو بین‌الملل بیش از نیمی از کشته‌شدگان از جمله بسیاری از کودکان کشته‌شده، توسط گروه تندروی بوکو حرام جان خود را از دست داده‌اند. اما نیروهای امنیتی نیز حملات کاملاً نامتناسبی را در پاسخ به آن‌ها انجام داده‌اند.

بنا به این گزارش، اعضای بوکو حرام در ۱۴ مارس به ساختمان يک زندان در مايدوگوری، پايتخت ايالت شمال شرقی بورنو، حمله کرده و صدها نفر از زندانيان را آزاد کردند. پس از آن‌که ارتش کنترل زندان را به دست گرفت، بيش از ۶۰۰ نفر را در مکان‌های مختلف این شهر با شلیک گلوله به قتل رساند که بسياری از آن‌ها از زندانيان غيرمسلح بودند.

عفو بین‌الملل در گفت‌وگو با شاهدان، ساکنان محلی، مدافعان حقوق بشر، پرسنل بیمارستان و حقوقدانان رویداد ۱۴ مارس را بررسی کرده و با کمک تصویرهای ماهواره‌ای سه گور جمعی را در این شهر يافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 42

    […] غیردولتی نیجریه در سه ماه بیش از ۱۵۰۰ نفر کشته شده‌اند سوریه حملات گروه‌های وابسته به القاعده به […]