ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کیوان معصومی به ‌دلیل اثرات ناشی از دوران زندان درگذشت

کيوان معصومی که به اتهام

کيوان معصومی که به اتهام عقيدتی نزديک به هشت ماه را در بازداشتگاه اداره اطلاعات شيراز، معروف به پلاک ۱۰۰، در بازداشت به‌سر برده بود، بر اثر عوارض ناشی از فشار و شکنجه‌های روانی در طول دوران حبس، در شيراز درگذشت.

کیوان معصومی در زمان مرگ ۳۷ سال سن داشت

کيوان معصومی از طرفداران عرفانی خاص به نام «ساهاجايوگا» و از مريدان «شری ماتاجی» از چهره‌های شناخته‌شده اين سبک عرفانی در ايران به‌شمار می‌رفت.

از جمله دلايل بازداشت او راه‌اندازی کلاس‌های ساهاجايوگا در ايران عنوان شده بود که به همين دليل او مدت نزديک به هشت ماه را در سال ۱۳۹۱ خورشیدی در بازداشت موقت به‌سر برد و در نهایت، در حالی که بر اثر فشارهای وارده نيمی از بدنش فلج شده بود با سپردن وثيقه از بازداشت آزاد شد.

ابتلای کیوان معصومی به بیماری در زندان تا زمان آزادی او نزديک دو ماه فاصله داشت. تنها به دليل تأييد بيماری ‌دشوار او به‌وسيله پزشکی قانونی، رشيدی، قاضی پرونده وی در شعبه سه دادگاه انقلاب اسلامی شيراز با آزادی موقت وی موافقت کرد.

کيوان معصومی  پس از طی مراحل درمان در کشور هندوستان و عدم بهبود قطعی به ايران بازگشت. او سرانجام در روز شنبه، نهم فروردين‌ماه سال جاری بر اثر سکته مغزی درگذشت.

او در زمان مرگ ۳۷ سال سن داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 40

    […]  کیوان معصومی به ‌دلیل اثرات ناشی از دوران زندان درگذشت رادیو زمانه ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ کیوان معصومی که به اتهام عقیدتی نزدیک به هشت ماه را در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز، معروف به پلاک ۱۰۰، در بازداشت به‌ سر برده بود، بر اثر عوارض ناشی از فشار و شکنجه‌های روانی در طول دوران حبس، در شیراز درگذشت. […]

  • صادق پويان

    خشونت البته اشكال گونه گًون دارد . حتى در مهر إفراطى نيز چه بسا خشونت نهفته باشد . اما شكنجه جسمانى كثيف ترين خشونت بشرى است .جسمانى ؟نه ، آزار جسم آزار روان نيز هست . مقام عظما خيلى حرف مى زند اما چكيده همه حرافى هايش يك جمله بيش نيست : يا مثل من فكر كن يا بمير .شكنجه گر همين حكم را عملى مى كند

  • به یاد کیوان معصومی

    […] خبر مرگ کیوان در رادیو زمانه […]

  • کیوان معصومی؛ قربانی شکنجه یا کوتاهی ما

    […] خبر مرگ کیوان در رادیو زمانه […]

  • Arman

    باز هم جان پاک باخته‌ای ...

  • کیوان معصومی به ‌دلیل اثرات ناشی از دوران زندان درگذشت - اخباربدون مرزاخبار بدون مرز

    […] مشروح خبر را از منبع آن بخوانید […]