ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیم و امید نسل جوان افغانستان نسبت به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

رادیو زمانه به‌مناسبت انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در گفت‌وگو با سیمین بارکزی، نماینده پارلمان در افغانستان، فرخنده رجبی، فعال مدنی و فرهمند علی‌پور، روزنامه‌نگار ایرانی در کابل، فعالیت و مواضع جوانان این کشور را به بحث گذاشته است.

این بار مراسم سنتی سیزده بدر برای بسیاری در افغانستان، با آخرین روز رقابت‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری همزمان شد.  با این که حمله و تهدیدهای طالبان همچنان باعث نگرانی جامعه جهانی‌ است، و آن‌ها در روز چهارشنبه، ۱۳ فروردین، نیز حمله‌ای انتحاری در برابر وزارت کشور افغانستان در کابل انجام دادند، بسیاری از رأی‌دهندگان افغان  می‌گویند که به پای صندوق‌های رأی خواهند رفتد. بسیاری از جوانان داخل افغانستان و کاربران شبکه‌های اجتماعی از علاقه و امید خود می نویسند و با نزدیک‌تر شدن روز انتخابات، ۱۶ فروردین،  شادی و امید آن‌ها قابل توجه است.

از راست به چپ: فرهمند علی‌پور روزنامه‌نگار ایرانی، فرخنده رجبی، فعال مدنی و سیمین بارکزی، نماینده پارلمان افغانستان

این امید و خوش‌بینی از کجا سرچشمه می گیرد؟ چرا مردم افغانستان با وجود همه مشکلات و نگرانی ها نسبت به نتیجه انتخابات اعتماد پیدا کرده‌اند؟ آیا فرد پیروز در سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری می تواند به تمام نیازهای مردم افغانستان رسیدگی کند و به وعده‌هایش عمل کند؟ این دوره انتخابات با دو دوره قبلی چه تفاوت های دارد؟ سیمین بارکزی، نماینده پارلمان در افغانستان، فرخنده رجبی، فعال مدنی در بلخ و فرهمند علی‌پور، روزنامه‌نگار ایرانی در کابل، به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.