ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزير خارجه ايران: برای بقای نامحدود بشار اسد تلاش نمی‌کنيم

حسین امير عبداللهيان، معاون وزير

حسین امير عبداللهيان، معاون وزير خارجه ايران، در سفر خود به امارات متحده عربی، به خبرگزاری «رویترز» گفت که جمهوری اسلامی برای بقای نامحدود بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، تلاش نمی‌کند.

امير عبداللهيان، معاون امور خاورميانه و شمال آفريقا در وزارت امور خارجه ایران

حسين اميرعبداللهيان در گفت‌وگو با رويترز گفت: «تلاش نمی‌کنيم بشار اسد برای تمام عمر، رئيس‌جمهوری باقی بماند. اما موافق ايده استفاده از نيروهای تندرو و تروريست برای سرنگونی اسد و دولت سوريه هم نيستيم.»

عبداللهیان در حالی این سخن را بیان می‌کند که بشار اسد ۱۴ سال در قدرت باقی مانده و ایران همچنان از نامزدی وی در انتخابات آینده ریاست جمهوری سوریه حمایت می‌کند.

معاون وزير خارجه ايران همچنين کمک‌های ايران به سوريه را محدود به «کمک‌های انسان‌دوستانه مانند مواد غذايی و دارو» عنوان کرد در حالی که تاکنون چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی از نقش این نیروی نظامی در درگیری‌های سوریه سخن گفته‌اند و مدارک مستندی از دخالت نظامی ایران در این کشور منتشر شده است.

حسین امیر عبداللهیان در همین حال افزود: «ما دارای روابط ريشه‌داری با سوريه هستيم. اين کشور هم‌پيمان استراتژيک ضداسرائيل است.»

دو روز پیش دیدبان حقوق بشر سوریه در آمار جدید خود تعداد کشته‌شدگان رویدادهای این کشور از آغاز درگیری‌ها در مارس ۲۰۱۱ تاکنون را ۱۵۰ هزار و ۳۴۴ نفر اعلام کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    بهنام: شما هم که همانند نماینده خدا در زمینشان عمل میکنی عزیز جان. اگر چون ایشان  و مانند خمینی قبل از ایشان نظر به اعدام کسی  را داری دیگر محاکمه تشریفاتی و نمایشی برپا نمودن از بهر چی؟

  • Majid

    "تلاش نمی‌کنیم بشار اسد برای تمام عمر، رئیس‌جمهوری باقی بماند." بعبارت ساده یعنی اینکه رئیس‌ جمهور شدن بشار اسد در سوریه به تلاش ما در ایران بستگی دارد و نه به رای مردم سوریه! و مقصود از تمام عمر هم نه عمر بشار اسد است بلکه عمر سید علی خامنه ای است که او هم طول عمر و بقای خود را خود تعیین میکند و نه خدای خالق حیات و بقای موجوداتش!

  • بهنام

    مثل س.. در روز روشن دروغ میگویند و آن رهبر نماینده خدا در زمینشان هم عامل بیش از نیمی از جنایات بر علیه بشریت توسط نظام بشار اسد میباشد . امیدوارم روزی فرا رسد که خامنه ای و اسد و پوتین در دادگاهی بین المللی به اتهام جنایت علیه بشریت محاکمه و اعدام شوند .