ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توافق برای تبادل ۳۴ زندانی با مرزبانان ربوده شده تکذيب شد

در حالی که برخی رسانه‌ها

در حالی که برخی رسانه‌ها به‌نقل از استاندار سیستان و بلوچستان خبر توافق بين تيم مذاکره‌کننده اعزامی از ايران با گروه «جيش‌العدل» بر سر مبادله ۳۴ زندانی اهل سنت با مرزبانان ايرانی را منتشر کرده بودند، مقام‌هایی ایران این خبر را تکذیب کردند.

به‌گزارش خبرگزاری «فارس»، حسين‌علی اميری، سخنگوی وزارت کشور، گفت: «اين خبر صحت ندارد.»

همچنین تارنمای «خانه ملت» نیز به‌نقل از باقر حسينی، دبير کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ایران، گفت: «خبر منتشر شده کذب محض است.»

وی افزود با علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان تماس گرفته و وی این موضوع را رد کرده است.

در همین حال استاندار سيستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ايسنا، اظهاراتی را که به نقل از وی در زمينه تبادل زندانيان سنی با مرزبانان منتشر شده بود، تکذيب کرد و گفت: «پيگيری وضعيت سربازان ربوده شده، مسير خودش را طی می‌کند و ما تلاش‌های لازم در اين‌باره را انجام می‌دهيم.»

علی اوسط هاشمی درباره استفاده از ظرفيت «گروه‌های پُرنفوذ و ريش‌سفيدهای محلی» در بحث آزادی سربازان ایرانی گفت: «ما از ظرفيت اين گروه‌ها و در واقع از تمامی ظرفيت‌ها استفاده می‌کنيم و در حال انجام اقدامات لازم در اين‌باره هستيم.»

گروه جیش‌العدل سه‌شنبه، ۱۲ فروردین‌ماه، با انتشار بیانیه‌ای در وبلاگ رسمی‌اش از تجدیدنظر در مورد کشتن یکی دیگر از مرزبانان ایرانی خبر داد و نوشت تا «پایان مذاکرات» با مسئولان ایرانی خطری جان مرزبانان ربوده‌شده در استان سیستان و بلوچستان را تهدید نمی‌کند.

در این بیانیه آمده بود: «در حال حاضر در این میان مذاکرات و رایزنی‌های در خصوص آزادی اسرا جاری است. لذا به اطلاع عموم می‌رسانیم که در حال حاضر تا پایان مذاکرات هیچ‌گونه خطری جان اسرا را تهدید نمی‌کند و در آینده در این‌باره بیشتر روشنگری خواهد شد.»

جیش‌العدل سوم فروردین‌ماه اعلام کرده بود که یکی از پنج مرزبان ربوده‌شده ایرانی، گروهبان یکم جمشید دانایی‌فر را اعدام کرده است.  این گروه مسلح همچنین خبر داده بود که در روز ۱۳ فروردین یک تن دیگر از آن‌ها را خواهد کشت.

پنج مرزبان روز جمعه، ۱۸ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۲ در مرز جیکگور استان سیستان و بلوچستان ناپدید شده بودند.

اعضای جیش‌العدل کمی بعد با انتشار تصاویری از ربودن آن‌ها خبر دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    در جمهوری اسلامی ( تکذیب ) یعنی ( تائید ) پس نتیجه میگیریم که خبر کاملآ صحت دارد و اینها هیچ چاره ای جز این ندارند .